[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]
Fotokody podbijają reklamę
Sylwia Czubkowska
Dziwne czarno-białe zygzaki wyglądające jak drukarski chochlik opanowują plakaty, przystankowe wiaty i reklamy w prasie. To nowa forma reklamy – fotokody. Po sfotografowaniu telefonem łączą nas ze stronami internetowymi. Zdjęcie niezadowolonej młodej pary w samochodzie z babcią siedzącą na środku tylnego siedzenia – tak PZU promuje ubezpieczenia dla niedoświadczonych kierowców. Na początku są one jednak niepełne – twarz babci na plakatach i w prasie jest zasłonięta przez czarno-biały kod. To QR, czyli Quick Response, który prowadzi do ciągu dalszego reklamy – specjalnie nakręconego spotu, który nie jest pokazywany w żadnej telewizji. Aby go zobaczyć, trzeba mieć smartfona z odpowiednią aplikacją, która rozpozna kod i przekieruje nas na specjalną stronę internetową.
http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=364203 (dostęp płatny)