Wczoraj ATM informowała o rebrandingu usług kolokacyjnych i wymiany ruchu IP. Markę Telehouse.Poland zastąpiło Thinx Poland. Jak się okazuje jedną z przyczyn tej marketingowej decyzji była kolizja z japońskim operatorem KDDI, który pod marką Telehouse świadczy usługi kolokacyjne na rynku globalnym.

- Telehouse.Poland był często odbierany za granicami kraju jako biznes globalnego operatora TELEHOUSE Int., a nie ATM. Ta sytuacja nie była korzystna ani dla nas, ani dla zagranicznej korporacji – mówi Maciej Klepacki, dyrektor marketingu ATM. Według niego żadnych sugestii w tej sprawie ze strony japońskiego koncernu, który jest właścicielem TELEHOUSE Int., nie było.

- Sprawa była dość prosta. Dla marki Telehouse.Poland posiadaliśmy zgłoszenie patentowe w polskim urzędzie, a w przypadku chęci rozszerzenia o zagranicę istniało prawdopodobieństwo konfliktu ze znakiem podobnym i zastrzeżonym w tym wypadku przez amerykański TELEHOUSE Int.Sugestii ze strony KDDI nie było, gdyż nie kontaktowaliśmy się z nimi. Po analizie możliwych wariantów prowadzenia przez nas działań na rynkach zagranicznych (w tym kontaktach z amerykańskim operatorem) wybraliśmy naszym zdaniem najbezpieczniejszą i najbardziej skuteczną formułę - wyjaśnia Maciej Klepacki.

KDDI, ani Telehouse Europe, nie mają polskiego oddziału, ani spółki zależnej niemniej sprzedają w Polsce międzynarodowe usługi telekomunikacyjne za pośrednictwem biura prowadzonego przez niemiecką spółkę z tej grupy.  KDDI jest jednym z największych operatorów na japońskim rynku.Jego roczne przychody wynoszą ponad 44 mld dolarów, świadczy usługi dla 43 mln klientów, a zatrudnia przeszło 18 tys. osób.