Gartner: udziały iPhone'a w rynku będą topnieć
tigi, reuters
W czwartym kwartale to Apple sprzedał najwięcej smartfonów na rynku. Ale udział iPhone'ów będzie teraz przez kilka kolejnych kwartałów spadał - prognozuje firma badawcza Gartner. W ostatnim kwartale ub.r. Apple sprzedał ponaddwukrotnie więcej iPhone'ów, zagarniając dla siebie 24 proc. udziałów w rynku smartfonów. Dla kontrastu Nokia miała raptem 12 proc. rynku.
http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11148645,Gartner__udzialy_iPhone_a_w_rynku_beda_topniec.html
[srodtytul]Parkiet[/srodtytul]
Stacjonarny Internet rośnie coraz wolniej
Urszula Zielińska
Rynek stacjonarnego Internetu rośnie, ale coraz wolniej. O ile powiększył się w 2011 r. – zdania są podzielone. Według Telekomunikacji Polskiej rynek urósł o 360 tys. abonentów (o 5,5 proc.) do 6,86 mln. Ze strony konkurencyjnych firm płynęły wczoraj informacje kwestionujące te szacunki. Netia, która jeszcze nie opublikowała wyników rocznych, nie chciała dzielić się spostrzeżeniami, ale przypomniała, że w sierpniu ścięła prognozę dla rynku do 250 tys. nowych użytkowników usługi dostępowej.
http://www.parkiet.com/artykul/26,1193895-TP-i-Netia--stacjonarny-internet-rosnie-coraz-wolniej.html (dostęp płatny)
Słabe prognozy pogrążyły TVN
Magdalena Lemańska
Telewizyjna grupa podała wyniki niższe od oczekiwań i odwołała prognozy na ten rok. Mimo całorocznej straty, wypłaci jednak akcjonariuszom specjalną dywidendę Nie tylko wyniki finansowe, które odbiegały od oczekiwań analityków, spowodowały wczoraj silny spadek kursu TVN (w ciągu dnia pikował nawet o przeszło 9 proc., a na koniec za jeden walor trzeba było zapłacić 10,8 zł, o 8,5 proc. mniej niż dzień wcześniej). – Po prostu pada wiara w spółkę, która w ostatnim czasie wypadała gorzej niż rynek, a której zadaniem będzie teraz głównie obrona dotychczasowych wyników – uważa Piotr Grzybowski, analityk DI BRE.
http://www.parkiet.com/artykul/26,1193896-Duzy-spadek-kursu-TVN.html (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Google płaci za śledzenie
Jacek Przybylski
Ponad 8 tysięcy osób odpowiedziało na ofertę firmy Google, która w zamian za prawo do permanentnej inwigilacji użytkownika oferowała nagrody o wartości do 25 dolarów. Gigant z Krzemowej Doliny szukał kilku tysięcy osób, które zgodziłyby się na udostępnienie danych pokazujących, jak każdego dnia korzystają z Internetu. Google wyjaśnił, że celem programu Screenwise jest m.in. sprawdzenie, w jakiej porze dnia najczęściej buszują po sieci.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1121980_Google_placi_za_sledzenie.html (dostęp płatny)
Bardzo słaby dzień TVN
Magdalena Lemańska
Kurs spółki mocno spadł, m.in. ze względu na słabe prognozy dla branży. Mediowa grupa podała wczoraj wyniki za IV kw. ubiegłego roku. Ale to nie one, choć odbiegały od oczekiwań analityków, spowodowały, że kurs spadał w ciągu dnia nawet o ponad 9 proc. – Po prostu załamał się sentyment do spółki, która w ostatnim czasie wypadała gorzej niż rynek, a której zadaniem będzie teraz głównie obrona dotychczasowych wyników – uważa Piotr Grzybowski, analityk DI BRE.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1122032_Bardzo_slaby_dzien_TVN.html (dostęp płatny)
Po dwóch latach spadku elektronika znów na plusie
Piotr Mazurkiewicz, Aleksandra Stanisławska
Sprzedaż sprzętu w 2011 r. wzrosła do 22,8 mld zł To najlepszy wynik branży od 2008 roku i to pomimo spadku cen wielu produktów Najszybciej rośnie popyt na smartfony oraz dekodery do odbioru cyfrowej telewizji Tegoroczne obroty podbije Euro 2012. Zmiana trendu była możliwa dzięki dobremu IV kwartałowi. Bo choć poprzedni rok dla producentów oraz sprzedawców sprzętu elektronicznego zaczął się dobrze (obroty rosły o kilka procent), to potem sytuacja się pogarszała (po lipcu sprzedaż spadała o ponad 6 proc.). Dzięki dobrym wynikom ostatniego kwartału rynek w porównaniu z 2010 r. zyskał wartościowo 1,7 proc. Jeszcze kilka miesięcy temu mało kto takiego wyniku mógł się spodziewać.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1122069_Po_dwoch_latach_spadku_elektronika_znow_na_plusie.html (dostęp płatny)
Stacjonarny Internet rośnie coraz wolniej
Urszula Zielińska
W 2011 roku przychody operatorów ze stacjonarnego Internetu urosły tylko o 6 proc. Grono abonentów usługi rośnie coraz wolniej. Operatorom telekomunikacyjnym i sieciom kablowym coraz trudniej przychodzi zdobywanie abonentów stacjonarnego dostępu do Internetu – wynika z zebranych przez nas danych. Podczas gdy jeszcze dwa lata temu największym telekomom i kablówkom przybywało i ponad 130 tys. użytkowników co kwartał, w ubiegłym roku – średnio już tylko 60 tys.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1122035_Stacjonarny_Internet_rosnie_coraz_wolniej.html (dostęp płatny)