Trzeba znać potrzeby fanów

Rozmowa z Adamem Kicińskim, prezesem CD?Projekt Red

Publikacja: 12.04.2012 04:21

Trzeba znać potrzeby fanów

Foto: Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Rz: Jakie cechy powinna mieć gra komputerowa, żeby odniosła sukces rynkowy?

Adam Kiciński: Producent musi przede wszystkim wiedzieć, jaką grę chce zrobić i do kogo jest ona adresowana. Gracz musi czerpać radość z jej użytkowania. Inaczej nigdy nie wróci do tytułu. Produkt musi być też dopracowany technologicznie. Konkurencja jest ogromna, dlatego każda wpadka, każde niedociągnięcie natychmiast może odbić się na sprzedaży. Zresztą w dobie Internetu nie da się ukryć tego typu potknięć.

Konkurencja na rynku gier komputerowych, jak pan wspomniał, jest ogromna. Czy o powodzeniu produktu przesądza tylko jego dobra jakość?

Współcześnie trudno sobie wyobrazić sukces rynkowy jakiegokolwiek produktu, za którym nie stoi duża machina marketingowa. Również w naszej branży skuteczna promocja i budowanie długotrwałych relacji z klientami ma kolosalne znaczenie. Fani lubią czuć, że producent dba o nich. Nie chcą być robieni w przysłowiowego balona i mamieni obietnicami bez pokrycia.

Dlaczego gry o Wiedźminie jako jedne z nielicznych z Polski zaistniały w szerokim świecie?

Reklama
Reklama

Zanim zaczęliśmy produkować gry, przez wiele lat sprzedawaliśmy tytuły innych producentów. Nauczyliśmy się zatem, na jakie rzeczy gracze zwracają uwagę. Jakimi cechami musi wyróżniać się tytuł, żeby odniósł sukces. Potrafiliśmy odczytać oczekiwania rynku. Dlatego nasze gry, co potwierdzają wyniki sprzedaży, sprostały oczekiwaniom fanów.

—rozm. Dariusz Wolak

Rz: Jakie cechy powinna mieć gra komputerowa, żeby odniosła sukces rynkowy?

Adam Kiciński: Producent musi przede wszystkim wiedzieć, jaką grę chce zrobić i do kogo jest ona adresowana. Gracz musi czerpać radość z jej użytkowania. Inaczej nigdy nie wróci do tytułu. Produkt musi być też dopracowany technologicznie. Konkurencja jest ogromna, dlatego każda wpadka, każde niedociągnięcie natychmiast może odbić się na sprzedaży. Zresztą w dobie Internetu nie da się ukryć tego typu potknięć.

Reklama
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Ekonomia
Budżet nowej Wspólnoty
Ekonomia
Nowe czasy wymagają nowego podejścia
Ekonomia
Pacjenci w Polsce i Europie zyskali nowe wsparcie
Ekonomia
Sektor usług biznesowych pisze nową strategię wzrostu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama