Rz: Jakie cechy powinna mieć gra komputerowa, żeby odniosła sukces rynkowy?
Adam Kiciński: Producent musi przede wszystkim wiedzieć, jaką grę chce zrobić i do kogo jest ona adresowana. Gracz musi czerpać radość z jej użytkowania. Inaczej nigdy nie wróci do tytułu. Produkt musi być też dopracowany technologicznie. Konkurencja jest ogromna, dlatego każda wpadka, każde niedociągnięcie natychmiast może odbić się na sprzedaży. Zresztą w dobie Internetu nie da się ukryć tego typu potknięć.
Konkurencja na rynku gier komputerowych, jak pan wspomniał, jest ogromna. Czy o powodzeniu produktu przesądza tylko jego dobra jakość?
Współcześnie trudno sobie wyobrazić sukces rynkowy jakiegokolwiek produktu, za którym nie stoi duża machina marketingowa. Również w naszej branży skuteczna promocja i budowanie długotrwałych relacji z klientami ma kolosalne znaczenie. Fani lubią czuć, że producent dba o nich. Nie chcą być robieni w przysłowiowego balona i mamieni obietnicami bez pokrycia.
Dlaczego gry o Wiedźminie jako jedne z nielicznych z Polski zaistniały w szerokim świecie?