Mobilna bankowość w Polsce wciąż raczkuje

Pomimo coraz lepszego dostępu do Internetu z telefonów komórkowych Polacy wciąż rzadko korzystają z bankowości mobilnej

Publikacja: 11.07.2012 15:43

Korzystanie z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych zyskuje w Polsce na popularności i coraz więcej czynności w sieci wykonywanych jest za pośrednictwem smartfonów czy tabletów. Jednak Polacy stosunkowo rzadko używają tych urządzeń w celach związanych z szeroko pojętą bankowością – wynika z raportu Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR).

– Rozwój technologii przesyłania danych, coraz doskonalsze urządzenia do ich odbioru oraz rosnące zaufanie do korzystania z usług internetowych są czynnikami w sposób znaczący wpływającymi na rozwój bankowości mobilnej – uważa Janusz Sielicki, dyrektor ds. badań w IIBR.

Już co piąty polski internauta korzysta obecnie z sieci za pośrednictwem tradycyjnego telefonu komórkowego lub smartfonu. Prawie 60 proc. ankietowanych przyznało, że co najmniej kilka razy w tygodniu korzysta z internetu w swoich smartfonach. Mając Internet zawsze „pod ręką", użytkownicy sieci wykonują coraz więcej codziennych czynności za jego pośrednictwem. Dotyczy to również czynności bankowych – co trzeci Internauta korzystający z sieci za pośrednictwem smartfonu wykorzystuje to urządzenie także w tym celu, a 8 proc. robi to co najmniej kilka razy w tygodniu. Janusz Sielicki podkreśla, że duże wyświetlacze dają większy komfort korzystania z banku, co wraz z szybkim wzrostem ich sprzedaży będzie stymulowało rozwój rynku mobilnych usług bankowych.

Jednak banki mają jeszcze dużo do zrobienia, aby zachęcić Internautów do korzystania ze swoich usług za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Klienci są skłonni korzystać z mobilnego Internetu w celu znalezienia najbliższego bankomatu, placówki banku lub sprawdzenia salda swojego konta. Jednak wykonywanie za pośrednictwem smartfonu czynności związanych z obsługą konta, na przykład przelewanie pieniędzy, płacenie rachunków czy dokonywanie operacji na karcie kredytowej, należy do rzadkości. Spośród

80 proc. użytkowników bankowości internetowej wykonujących przelewy, jedynie 4 proc. z nich wykorzystuje do tego urządzenia mobilne.

– Tworzone przez banki rozwiązania mobilne, aplikacje oraz serwisy w wersji lajt,  umożliwiające korzystanie z ich usług za pośrednictwem urządzeń mobilnych, muszą jednak zostać dostosowane do oczekiwań użytkowników, aby zachęcić ich do rezygnacji z tradycyjnych komputerów na rzecz smartfonów czy tabletów – dodaje Sielicki.

Korzystanie z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych zyskuje w Polsce na popularności i coraz więcej czynności w sieci wykonywanych jest za pośrednictwem smartfonów czy tabletów. Jednak Polacy stosunkowo rzadko używają tych urządzeń w celach związanych z szeroko pojętą bankowością – wynika z raportu Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR).

– Rozwój technologii przesyłania danych, coraz doskonalsze urządzenia do ich odbioru oraz rosnące zaufanie do korzystania z usług internetowych są czynnikami w sposób znaczący wpływającymi na rozwój bankowości mobilnej – uważa Janusz Sielicki, dyrektor ds. badań w IIBR.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy