Korzystanie z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych zyskuje w Polsce na popularności i coraz więcej czynności w sieci wykonywanych jest za pośrednictwem smartfonów czy tabletów. Jednak Polacy stosunkowo rzadko używają tych urządzeń w celach związanych z szeroko pojętą bankowością – wynika z raportu Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR).
– Rozwój technologii przesyłania danych, coraz doskonalsze urządzenia do ich odbioru oraz rosnące zaufanie do korzystania z usług internetowych są czynnikami w sposób znaczący wpływającymi na rozwój bankowości mobilnej – uważa Janusz Sielicki, dyrektor ds. badań w IIBR.
Już co piąty polski internauta korzysta obecnie z sieci za pośrednictwem tradycyjnego telefonu komórkowego lub smartfonu. Prawie 60 proc. ankietowanych przyznało, że co najmniej kilka razy w tygodniu korzysta z internetu w swoich smartfonach. Mając Internet zawsze „pod ręką", użytkownicy sieci wykonują coraz więcej codziennych czynności za jego pośrednictwem. Dotyczy to również czynności bankowych – co trzeci Internauta korzystający z sieci za pośrednictwem smartfonu wykorzystuje to urządzenie także w tym celu, a 8 proc. robi to co najmniej kilka razy w tygodniu. Janusz Sielicki podkreśla, że duże wyświetlacze dają większy komfort korzystania z banku, co wraz z szybkim wzrostem ich sprzedaży będzie stymulowało rozwój rynku mobilnych usług bankowych.
Jednak banki mają jeszcze dużo do zrobienia, aby zachęcić Internautów do korzystania ze swoich usług za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Klienci są skłonni korzystać z mobilnego Internetu w celu znalezienia najbliższego bankomatu, placówki banku lub sprawdzenia salda swojego konta. Jednak wykonywanie za pośrednictwem smartfonu czynności związanych z obsługą konta, na przykład przelewanie pieniędzy, płacenie rachunków czy dokonywanie operacji na karcie kredytowej, należy do rzadkości. Spośród
80 proc. użytkowników bankowości internetowej wykonujących przelewy, jedynie 4 proc. z nich wykorzystuje do tego urządzenia mobilne.