Sieci telewizji kablowej z racji stosowanej technologii (tzw. DOCSIS 3.0) to ważni gracze na rynku szybkich sieci dostępu do Internetu. Według danych zebranych przez rpkom.pl, w końcu czerwca, największych 5 kablówek miało ponad 750 tys. abonentów usługi dostępowej o prędkości od 20 Mb/s w górę.
Zdecydowanie największy wkład miała tu sieć UPC, która poinformowała nas, że z internetu o prędkości 25 Mb/s i wyższej korzysta ponad 80 proc. jej abonentów internetu, czyli około 650 tys. Niektóre sieci kablowe – jak wielkopolska Inea – eksperymentują z łączami o prędkości nawet 250 Mb/s. Jest to jednak usługa niszowa.
Inea, podobnie jak UPC?należy do grona operatorów, którzy obserwują duże zapotrzebowanie na szybki Internet.
W jej przypadku usługa o takich parametrach stanowi ponad 60 proc. bieżącej sprzedaży, a ma już 35 tys. abonentów (43 proc. wszystkich).
Więcej klientów o zbliżonych parametrach ma Vectra. Z jej internetu o prędkościach 24 Mb/s i 64 Mb/s korzystało w połowie tego roku 52 tys. abonentów (14 proc. wszystkich).