Reklama

Ponad 750 tys. abonentów catv z łączami od 20 Mb/s

Aktualizacja: 03.08.2012 19:07 Publikacja: 03.08.2012 18:58

Sieci telewizji kablowej z racji stosowanej technologii (tzw. DOCSIS 3.0) to ważni gracze na rynku szybkich sieci dostępu do Internetu. Według danych zebranych przez rpkom.pl, w końcu czerwca, największych 5 kablówek miało ponad 750 tys. abonentów usługi dostępowej o prędkości od 20 Mb/s w górę.

Zdecydowanie największy wkład miała tu sieć UPC, która poinformowała nas, że z internetu o prędkości 25 Mb/s i wyższej korzysta ponad 80 proc. jej abonentów internetu, czyli około 650 tys. Niektóre sieci kablowe – jak wielkopolska Inea – eksperymentują z łączami o prędkości nawet 250 Mb/s. Jest to jednak usługa niszowa.

Inea, podobnie jak UPC?należy do grona operatorów, którzy obserwują duże zapotrzebowanie na szybki Internet.

W jej przypadku usługa o takich parametrach stanowi ponad 60 proc. bieżącej sprzedaży, a ma już 35 tys. abonentów (43 proc. wszystkich).

Więcej klientów o zbliżonych parametrach ma Vectra. Z jej internetu o prędkościach 24 Mb/s i 64 Mb/s korzystało w połowie tego roku 52 tys. abonentów (14 proc. wszystkich).

Reklama
Reklama

Przeciwieństwo wymienionych sieci stanowi łódzka Toya. W jej przypadku, z internetu o prędkości 30 Mb/s i 60 Mb/s korzysta zaledwie 3 tys. klientów, czyli 3 proc. wszystkich abonentów Internetu tej kablówki.

Sieci telewizji kablowej z racji stosowanej technologii (tzw. DOCSIS 3.0) to ważni gracze na rynku szybkich sieci dostępu do Internetu. Według danych zebranych przez rpkom.pl, w końcu czerwca, największych 5 kablówek miało ponad 750 tys. abonentów usługi dostępowej o prędkości od 20 Mb/s w górę.

Zdecydowanie największy wkład miała tu sieć UPC, która poinformowała nas, że z internetu o prędkości 25 Mb/s i wyższej korzysta ponad 80 proc. jej abonentów internetu, czyli około 650 tys. Niektóre sieci kablowe – jak wielkopolska Inea – eksperymentują z łączami o prędkości nawet 250 Mb/s. Jest to jednak usługa niszowa.

Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama