Reklama

Gaj: w poniedziałek przetarg 1800 MHz

Publikacja: 17.08.2012 17:56

Jak poinformowała nas dziś Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w poniedziałek ogłosi długo oczekiwany przez telekomunikacyjnych przetarg na częstotliwości 1800 MHz.

Pasmo to może być wykorzystane do świadczenia usług mobilnego dostępu do Internetu w najnowszej technologii LTE.

Na to, że uda im się zdobyć te częstotliwości liczą przede wszystkim P4 (operator sieci Play), Centertel (Orange) oraz Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile).

Play nie powiedział przy tym do tej pory jednoznacznie, czy wystartuje w przetargu sam.

Startu nie wykluczał wcześniej także Emitel, czyli spółka zajmująca się do tej pory dystrybucją sygnału radiowo-telewizyjnego. Warunkuje ona swój udział w procedurze kształtem przetargu.Jeden z wariantów jej strategii obejmuje stworzenie rozległej sieci masztów i hurtowej oferty dla wszystkich operatorów. Kooperacji z Emitelem w razie jego wygranej, nie wykluczył już Wojciech Pytel, wiceprezes Polkomtela (Plus).

Reklama
Reklama

UKE chce rozdysponować częstotliwości 1800 w pięciu paczkach. Kto je wygra zależeć będzie m. in. od wzorów, na podstawie których ofertom telekomów przyznawana będzie punktacja.

UKE liczy, że zbierze w przetargu do 600 mln zł.

Jak poinformowała nas dziś Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w poniedziałek ogłosi długo oczekiwany przez telekomunikacyjnych przetarg na częstotliwości 1800 MHz.

Pasmo to może być wykorzystane do świadczenia usług mobilnego dostępu do Internetu w najnowszej technologii LTE.

Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama