Finansowe prezenty dla praktycznych

Obdarowywanie usługami finansowymi wciąż nie jest powszechne. Jednak trend ten nasila się, szczególnie wśród rodziców

Publikacja: 21.12.2012 01:48

Finansowe prezenty dla praktycznych

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Polacy lubią praktyczne prezenty, jednak wciąż mało osób kupuje pod choinkę polisę zdrowotną czy ubezpieczenie assistance. Rośnie jednak liczba rodziców, którzy decydują się na sprezentowanie dzieciom polisy posagowej, a także kart przedpłacowych.

– Klienci coraz częściej pytają o produkty mające zarówno zabezpieczyć przyszłość dziecka, jak i jego codzienne potrzeby. W kontekście prezentów rosnącą popularnością cieszą się karty przepłacone oraz karty debetowe dołączane do rachunków młodzieżowych – mówi Joanna Wesołowska, ekspert z Wydziału Produktów Oszczędnościowych i Inwestycyjnych mBanku i MultiBanku.

Dziecko może dowolnie dysponować zgromadzonymi w ten sposób pieniędzmi. Konto doładować mogą także inni członkowie rodziny, a nadwyżki dziecko może przesyłać na zintegrowany z kontem rachunek oszczędnościowy.

Część klientów decyduje się na wydanie kolejnej karty do swojego konta. – Dzięki temu nie muszą pamiętać o przelaniu odpowiedniej kwoty w ramach prezentu czy kieszonkowego. Dziecko może bowiem wypłacać pieniądze do przyznanego mu limitu bezpośrednio z rachunku rodzica – dodaje Joanna Wesołowska.

Mało atrakcyjne?

Do zakupów finansowych prezentów zachęcają też ubezpieczyciele. – Nawet w dzień wręczania podarunku spóźnialscy mogą kupić ubezpieczenie online jako prezent i po prostu wydrukować polisę. Możemy być pewni, że obdarowany, który z takiej polisy skorzysta, doceni naszą kreatywność i będzie szczerze wdzięczny za pomysłowość, troskę i przezorność – mówi Agnieszka Walczak, członek zarządu Mondial Assistance.

Faktycznie trend obdarowywania najbliższych dodatkowymi ubezpieczeniami rośnie, jednak niekoniecznie w okresie przedświątecznym.

– Polacy dają sobie prezenty w postaci polis, ale rzadko są to prezenty pod choinkę. Najczęściej zdarza się, że dziadkowie, chrzestni lub inni członkowie rodziny kupują i potem przez wiele lat finansują polisę posagową lub inwestycyjną dzieciom lub wnukom z okazji chrztu, komunii czy urodzin – mówi Patrycja Duszeńko-Majchrowska, dyrektor Pionu Ubezpieczeń na Życie i Inwestycyjnych z TU Europa.

– Pomimo wielu zalet, w powszechnej opinii klientów ubezpieczenia są mało zrozumiałe lub po prostu nie są „sexy" – zauważa Adam Gawryła, ekspert z PZU Życie.

W ubezpieczeniach na życie pojawia się dodatkowa przeszkoda, jaką jest długoterminowy charakter ubezpieczenia.

– Dlatego na przykład szczytny pomysł, aby zafundować polisę bratankowi, często spala na panewce, gdy okazuje się, że polisa musi trwać co najmniej do osiągnięcia przez dziecko pełnoletności. O ile w przypadku rodziców to się sprawdzi, o tyle dla osób mniej związanych z dzieckiem motywacja wieloletniego opłacania składek jest niższa, i w efekcie rzadko decydują się oni na takie ubezpieczeniowe prezenty – dodaje Adam Gawryła.

Eksperci przestrzegają, by decyzji o sprezentowaniu ubezpieczenia nie podejmować spontanicznie. – Szczególnie wybór skomplikowanego ubezpieczenia, np. połączonego z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym, powinna poprzedzić rzetelna analiza – mówi Ewa Paradowska, ekspert z AXA Życie.

Polisa zamiast telewizora

Firmy są jednak optymistami, jeśli chodzi o wzrost popularności tego typu prezentów.

– Sytuacja gospodarcza i ekonomiczna wpłynie na zmianę zwyczajów oraz wyborów konsumenckich, również w zakresie usług finansowych – uważa Sylwia Mikiel, dyrektor Departamentu Marketingu i PR w Uniqa.

– Możliwe, że decyzje o prezentach będziemy podejmować przez pryzmat realnych, życiowych potrzeb naszych bliskich. Być może wkrótce zamiast zakupu kolejnego laptopa czy nowszej wersji telewizora będziemy wybierali praktyczniejsze prezenty, które będą zabezpieczały życie i zdrowie rodziny. Może to być polisa na życie dla męża, posagowa dla dziecka czy ubezpieczenie autocasco dla żony – dodaje Sylwia Mikiel.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

z.reda@rp.pl

Polacy lubią praktyczne prezenty, jednak wciąż mało osób kupuje pod choinkę polisę zdrowotną czy ubezpieczenie assistance. Rośnie jednak liczba rodziców, którzy decydują się na sprezentowanie dzieciom polisy posagowej, a także kart przedpłacowych.

– Klienci coraz częściej pytają o produkty mające zarówno zabezpieczyć przyszłość dziecka, jak i jego codzienne potrzeby. W kontekście prezentów rosnącą popularnością cieszą się karty przepłacone oraz karty debetowe dołączane do rachunków młodzieżowych – mówi Joanna Wesołowska, ekspert z Wydziału Produktów Oszczędnościowych i Inwestycyjnych mBanku i MultiBanku.

Pozostało 83% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy