Aviva jest kolejną po BRE Ubezpieczenia firmą, która wprowadziła bezpłatną aplikację na Android umożliwiająca szybki zakup ubezpieczenia podróżnego. Całość, włącznie z płatnością, według firmy zajmuje 2 minuty. Dodatkowo aplikacja przypomina o możliwości zawarcia ubezpieczenia na podstawie lokalizacji GPS, gdy klient znajduje się w okolicach lotniska lub przejścia granicznego.
- Wystarczy wypełnić prosty formularz, można też pobrać dane z książki teleadresowej telefonu. Wysokość składki pojawia się już na pierwszym ekranie po wybraniu jednego z dwóch pakietów ubezpieczenia oraz opcji dodatkowej, np. wyjazdu na narty, miejsca docelowego podróży i podaniu liczby osób ubezpieczonych. Ostatnim krokiem jest dokonanie płatności - mówi Elżbieta Wójcik, wiceprezes Aviva.
Capgemini i Efma w Światowym Raporcie Ubezpieczeniowym 2012 zwracają uwagę, że w efekcie spadku rentowności w branży będzie się ona koncentrować na rozwoju procesów wewnętrznych, redukując koszty oraz usprawniając procesy administracji polis. - Nasycenie polskiego rynku ubezpieczeń majątkowych wymusi podniesienie sprawności operacyjnej i efektywności ubezpieczycieli. Należy oczekiwać zwiększania zdolności ubezpieczycieli do oferowania produktów on-line oraz modyfikacji zawartych polis - uważa dr Adam Becht, ekspert sektora bankowego i ubezpieczeniowego Capgemini Polska. Zmiany widać też na rynku ubezpieczeń na życie. Na unowocześnienie dostępu dla osób, które już mają polisę postawiło Generali. Nowy system informacyjno-transakcyjny daje dostęp do danych ubezpieczenia i możliwość alokacji środków z urządzeń mobilnych. Według deklaracji firmy, w pierwszym miesiącu od uruchomienia konta miały prawie 1 mln odsłon.
To co dla klientów jest dobrym, nowoczesnym rozwiązaniem już nie koniecznie jest z takim optymizmem obserwowane przez pracowników firm ubezpieczeniowych. Nowe technologie oznaczają najczęściej automatyzację wielu procesów, a zatem możliwość redukcji zatrudnienia, co na rynku już można zaobserwować. Rozwiązania pozwalające na zarządzanie inwestycjami oraz zakup jednostek ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych online proponują z kolei od jakiegoś czasu m.in. ING Życie, Allianz i AXA.
To, co dla klientów jest dobrym, nowoczesnym rozwiązaniem, już nie koniecznie jest z takim optymizmem obserwowane przez pracowników firm ubezpieczeniowych. Nowe technologie oznaczają najczęściej automatyzację wielu procesów, a zatem możliwość redukcji zatrudnienia, co na rynku już można zaobserwować.