Początki firmy sięgają 1996 r., gdy powstała spółka Market, od 1999 r. dostarczająca sygnał satelitarny. Dwa lata później zmieniła nazwę na Polsat Cyfrowy, który w 2003 r. uzyskał koncesję na bezprzewodowe rozprowadzanie satelitarnych programów telewizyjnych i radiowych. Pod koniec 2004 r., w którym spółka zmieniła nazwę na Cyfrowy Polsat, platforma miała już nieco ponad 394 tys. abonentów. Przez kolejne lata ich liczba przyrastała skokowo. W końcu 2005 r. sięgała 657 tys., w 2006 r. – 1,3 mln, a w 2007 r., ponad 2,1 mln.
Dbając o efektywność biznesu, Cyfrowy Polsat od 2006 roku prowadzi własną fabrykę dekoderów: początkowo poprzez spółkę zależną Cyfrowy Polsat Technology, obecnie, po połączeniu z tą firmą, zarządza zakładem bezpośrednio.
W 2008 r., przeczuwając zbliżające się nasycenie rynku płatnej telewizji w Polsce, właściciel zdecydował o poszerzeniu oferty platformy o usługi telefonii mobilnej. Telewizyjna firma świadczy je w modelu MVNO (operatora wirtualnej sieci komórkowej), wykorzystując infrastrukturę telekomów. Początkowo partnerem Cyfrowego Polsatu była Polska Telefonia Cyfrowa (operator Ery, obecnie T-Mobile), a z czasem stał się nim także Polkomtel (Plus), przejęty w 2011 r. przez założycieli telewizyjnej grupy.
Rok, w którym Cyfrowy Polsat rozpoczął działalność na rynku telekomunikacyjnym, był także rokiem debiutu medialnej grupy na giełdzie. Dwa lata później – w 2010 roku – w ofercie platformy pojawił się mobilny Internet. Był to rok największych zmian w funkcjonowaniu grupy. Z jej fabryki wyszedł milionowy dekoder i pierwszy egzemplarz w technologii HD. Nabyła sieć sklepów z usługami komórkowymi mPunkt, a pod koniec roku Cyfrowy Polsat ogłosił zamiar przejęcia od założycieli udziałów w Telewizji Polsat za 3,75 mld zł. W związku z planowaną transakcją satelitarna platforma wyemitowała obligacje i wzięła pierwszy poważny kredyt bankowy, wprawiając w konsternację konkurentów i analityków.
Założyciel Cyfrowego Polsatu znany był bowiem z awersji do zadłużania siebie samego i swoich przedsiębiorstw. W następnyn roku transakcja została sfinalizowana, a grupa Cyfrowego Polsatu skokowo urosła pod względem przychodów i zysków za sprawą wejścia w biznes oparty na reklamie telewizyjnej. Podczas gdy w 2010 r. skonsolidowane przychody wynosiły niecałe 1,5 mld zł, a zysk operacyjny 325 mln zł, z końcem 2011 r. było to odpowiednio 2,36 mld zł i 560 mln zł.