Słabnie popularności Internet Explorera. Amerykańska przeglądarka straciła 0,36 pkt. proc.
Wśród najpopularniejszych globalnie przeglądarek są w zestawieniu znalazły się jeszcze: produkt Apple'a, Safari, które zyskało nieznacznie, bo o 0,01 punktu proc. do 9,74 proc. rynku, oraz Opera, której przypada 1,34 użytkowników (o 0,04 proc. więcej niż miesiąc wcześniej).
Polacy coraz wyżej cenią sobie Firefoxa, który nieznacznie zyskał w lutym na popularności.
Jego użytkownikami jest 40 proc. korzystających z sieci w kraju. Słabnie pozycja zarówno Chrome'a, jak i IE. Ten pierwszy stracił 0,27 pkt. proc udziału w rynku i zanotował wynik 38,77. Produkt Microsoftu wykorzystywany jest już przez niespełna co dziesiątego Polaka (9,61 proc.). Uznaniem większym niż w globalnych zestawieniach cieszy się za to Opera, która odnotowała wzrost zainteresowania o 0,32 pkt. Proc., i osiągnęła najlepszy historycznie wynik 7,12 proc. udziału w polskim rynku.
Urządzenia mobilne wciąż najczęściej wykorzystują aplikację Apple'a do przeglądania stron internetowych. Jak wynika z danych Net Applications, mimo, że w lutym Safari straciła 1,45 pkt. Proc. udziału w rynku, wciąż dominuje stanowiąc 53,52 wszystkich przeglądarek.
Słabnącą kondycję firmy należącej kiedyś do Jobsa skrupulatnie wykorzystuje Android Browser, który zyskał 0,35 pkt. proc. i osiągnął wyniki 23,84 proc. rynku. Jest to zasługa rosnącej popularności smartfonów i tabletów z zainstalowanym systemem Android, którego domyślną przeglądarką jest właśnie produkt Google'a.