Pan Piotr jest wieloletnim klientem banku Pekao SA. Gotówkę bez prowizji podejmuje nie tylko w bankomatach tej instytucji, ale także w sieci Euronet. Ostatnio spotkał go mały zawód.
– Chciałem pobrać 3 tys. zł w urządzeniu w centrum stolicy, z którego wcześniej wielokrotnie korzystałem. Okazało się jednak, że transakcja nie jest możliwa. Taki komunikat wyświetlił się na ekranie bankomatu – opowiada pan Piotr.
I pyta, czy Euronet obniżył kwoty jednorazowych wypłat, czy też przyczyna była inna.
Ewa Miziołek, dyrektor marketingu i wsparcia sprzedaży w firmie Euronet, wyjaśnia, że gdy urządzenie proponuje inną wartość jednorazowej transakcji, może to wynikać z kilku przyczyn.
– Na przykład może to zależeć od typu urządzenia, z którego klient korzysta. Bankomat może też zaproponować klientowi mniejszą kwotę od pierwotnie żądanej, ponieważ w chwili, gdy transakcja jest dokonywana, nie ma odpowiedniej ilości albo nominałów gotówki. Na przykład jeśli w bankomacie zabraknie banknotów o nominale 50 zł, to wypłacający będzie miał do wyboru jedynie kwoty, które są wielokrotnością 100 zł – mówi dyrektor Ewa Miziołek.