Jej nowy raport z szacunkami dla rynku płatnych telewizji na świecie zakłada, że wprawdzie globalnie przychody branży w latach 2013-2020 wzrosną o 8,3 proc. do 209 mld dol. Największe dojrzałe rynki (w tym amerykański), będą się już jednak w tym czasie widocznie kurczyć. – Lata największych wzrostów branża ma już za sobą: między 2010 i 2013 rokiem rynek wzrósł o 24 mld dol. – podają analitycy.
Między 2013 i 2020 rokiem wpływy płatnych telewizji w Ameryce Północnej skurczą się o 9,2 proc. (to 9 mld dol.), a w Europie Zachodniej: o 1,6 proc. W tym samym czasie rosnąć będą rynki w rejonie Azji i Pacyfiku, gdzie operatorzy odnotują wzrost wpływów o prawie połowę, czyli o 15 mld dol. oraz w Afryce Subsaharyjskiej (tam wpływy prawie się podwoją i sięgną 5 mld dol.). – nasza prognoza obejmuje 138 krajów. W 18 z nich, w tym w USA, gdzie rynek płatnych telewizji skurczy się o 1,05 mld dol., płatna telewizja już w tym roku odnotuje spadek przychodów. Między 2013 i 2020 rokiem przychody tego sektora skurczą się w 21 krajach – komentuje Simon Murray, autor raportu Digital TV Research.
Największym rynkiem płatnej telewizji świata pozostaną w najbliższych latach Stany Zjednoczone. Między 2013 i 2020 rokiem przychody operatorów spadną tam jednak o 7,9 mld dol., ale nie z uwagi na odpływ klientów do innych, alternatywnych ofert (np. serwisów wideo w sieci), tylko dlatego, że rynek będzie coraz bardziej podążał w stronę rozszerzania pakietów usług, tańszych dla klientów, w rezultacie czego wpływy z poszczególnych składowych tych ofert będą musiały się kurczyć.
Wpływ tzw. odcinaczy kabla (czyli osób, które zrezygnują z abonowania telewizji w ogóle) na rynek operatorów płatnej telewizji będzie zdaniem Digital TV Research w omawianym okresie niewielki. Nasycenie tymi usługami spadnie z 86,4 proc. W 2013 r. do 84 proc. W 2020 r.
Wśród poszczególnych dystrybutorów spadać będą przede wszystkim wpływy kablówek: do 2020 r. globalnie skurczą się aż o 11,9 mld dol. – przy czym już w przyszłym roku przestaną przynosić jakiekolwiek znaczące przychody analogowe pakiety sieci kablowych. Wprawdzie cyfrowe wpływy będą w tym czasie rosły i to szybko (zwiększą się o prawie jedną piątą, do 79 mld dol.), ale nie na tyle, by uratować cały segment kablówek przed spadkami.