Jeszcze rok temu ze Spotify korzystało 40 mln osób, z czego 10 milionów korzystało z płatnej subskrypcji. - Więcej aktywnych użytkowników to też więcej pieniędzy, które serwis przekazuje właścicielom praw autorskich. Spotify przekazało już łącznie 3 mld dol. wynagrodzeń, z czego 300 mln w pierwszym kwartale 2015 r. – podaje firma, której właśnie przybył na rynku nowy poważny konkurent – Apple Music.

Udziałowcem Spotify została szwedzka TeliaSonera, która objęła nowe akcje wyemitowane przez serwis. W komunikacie znalazła się tylko lakoniczna informacja iż Spotify pozyskane środki przeznaczy na dalsze rozwijanie oferty dla konsumentów, którzy mogą słuchać za jego pośrednictwem muzyki bez konieczności oglądania dodatkowych reklam. TeliaSonera podała, że inwestycja w Spotify jest związana ze strategicznym planem dywersyfikacji aktywów grupy w nowych segmentach rynku. – Możemy się od nich uczyć ponieważ to prawdopodobnie jedna z najbardziej innowacyjnych firm na świecie – mówił Johan Dennelind, szef TeliaSonera.

Przychody Spotify w 2014 r. wyniosły 1,08 mld euro, wzrosły rok do roku 45 proc. Spółka zanotowała 165 mln euro straty operacyjnej.