Firma analityczna IDC przedstawiła raport dotyczący światowego rynku tabletów. Drugi kwartał br. zamknięty został sprzedażą 44,7 mln nowych urządzeń. Przez trzy miesiące 2015 roku, od kwietnia do końca czerwca , sprzedanych w sumie o 7 proc. mniej tabletów niż rok wcześniej. Wynik ten jest również słabszy od rozpoczynającego rok kwartału o 3,9 proc..
Liderem sprzedaży pozostała firma Apple, której udało się sprzedać 10,9 mln iPadów. Jest to jednak spadek rok do roku o 17,9 proc, a udział firmy w rynku zmalał o 3,2 pkt proc. do 24,5 proc.
Drugą pozycję obronił Samsung, który sprzedał o milion sztuk mniej niż rok wcześniej i skończył kwartał wynikiem 7,6 mln sztuk, które daje mu 17 proc. udział w globalnej sprzedaży tego segmentu.
Trzecie miejsce przypada firmie Lenovo ze sprzedażą 2,5 mln sztuk, co jest wynikiem o 6,8 proc. lepszym niż w poprzednim roku. Chińczycy mają tym samym 5,7 proc. udział w rynku.
Dalsze pozycje przypadły Huawei, który sprzedał 1,6 mln tabletów i LG ze sprzedażą 1,6 mln, co jest wynikiem o 1,1 mln lepszym niż rok wcześniej.