UFG po raz szósty sporządził ranking ubezpieczycieli komunikacyjnych w zakresie jakości danych oraz procesów związanych z zasilaniem ogólnopolskiej bazy polis Ośrodka Informacji. Towarzystwa są pozycjonowane w rankingu UFG według wskaźnika końcowego, stanowiącego średnią arytmetyczną wartość ośmiu wskaźników składowych. Poziom akceptowalny można uzyskać, gdy wartość wskaźnika końcowego wynosi powyżej 80 proc.
Dane gromadzone w OI UFG są wykorzystywane przy szacowaniu składek. Im będą dokładniejsze, tym większa możliwość dopasowania składki za polisę OC do konkretnego klienta i mniejsze ryzyko pomyłki, zarówno na korzyść, jak i niekorzyść ubezpieczonego kierowcy. – Utrzymanie wysokiej jakości danych przesyłanych do Ośrodka Informacji Funduszu niezmiennie leży w interesie całego rynku, szczególnie teraz, gdy rosną ceny polis i rzetelna informacja o historii ubezpieczenia i szkód danego kierowcy ma wpływ na precyzyjne wyliczenie wysokości jego składki – mówi Elżbieta Wanat-Połeć, prezes UFG.
Pierwsze miejsce w rankingu zajęło PZU z łączną punktacją 90,84 proc. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Compensa, Ergo Hestia, Link 4 i Warta. Największego skoku w klasyfikacji dokonały zaś Concordia, Ergo Hestia i Balcia, wspinając się odpowiednio o osiem, sześć i cztery pozycje.
Aż dziewięciu (z 18 uczestniczących w rankingu) ubezpieczycieli nie osiągnęło akceptowalnego poziomu. Najgorzej wypadła Axa (58,37 proc.), niewiele lepiej TU Pocztowe (63,93 proc.) i TUW TUZ (70,06 proc.).
– Dbałość o jakość tych danych ma również priorytetowe znaczenie z racji kolejnych projektów realizowanych przez Fundusz, opartych na zaawansowanych technologiach informatycznych, z jednoczesnym wykorzystaniem zgromadzonych danych – dodaje Małgorzata Ślepowrońska, członek zarządu UFG. – W 2017 roku celem naszym jest rozwój usług bezpośrednio wspierających procesy przeciwdziałania przestępczości ubezpieczeniowej oraz usług związanych z CEPiK 2.0 – wyjaśnia.