PZU wygrał w rankingu UFG

Aż dziewięciu ubezpieczycieli komunikacyjnych przekazuje niekompletnie i nieterminowe dane do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Publikacja: 23.02.2017 19:24

Foto: Fotorzepa/Andrzej Bogacz

UFG po raz szósty sporządził ranking ubezpieczycieli komunikacyjnych w zakresie jakości danych oraz procesów związanych z zasilaniem ogólnopolskiej bazy polis Ośrodka Informacji. Towarzystwa są pozycjonowane w rankingu UFG według wskaźnika końcowego, stanowiącego średnią arytmetyczną wartość ośmiu wskaźników składowych. Poziom akceptowalny można uzyskać, gdy wartość wskaźnika końcowego wynosi powyżej 80 proc.

Dane gromadzone w OI UFG są wykorzystywane przy szacowaniu składek. Im będą dokładniejsze, tym większa możliwość dopasowania składki za polisę OC do konkretnego klienta i mniejsze ryzyko pomyłki, zarówno na korzyść, jak i niekorzyść ubezpieczonego kierowcy. – Utrzymanie wysokiej jakości danych przesyłanych do Ośrodka Informacji Funduszu niezmiennie leży w interesie całego rynku, szczególnie teraz, gdy rosną ceny polis i rzetelna informacja o historii ubezpieczenia i szkód danego kierowcy ma wpływ na precyzyjne wyliczenie wysokości jego składki – mówi Elżbieta Wanat-Połeć, prezes UFG.

Pierwsze miejsce w rankingu zajęło PZU z łączną punktacją 90,84 proc. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Compensa, Ergo Hestia, Link 4 i Warta. Największego skoku w klasyfikacji dokonały zaś Concordia, Ergo Hestia i Balcia, wspinając się odpowiednio o osiem, sześć i cztery pozycje.

Aż dziewięciu (z 18 uczestniczących w rankingu) ubezpieczycieli nie osiągnęło akceptowalnego poziomu. Najgorzej wypadła Axa (58,37 proc.), niewiele lepiej TU Pocztowe (63,93 proc.) i TUW TUZ (70,06 proc.).

– Dbałość o jakość tych danych ma również priorytetowe znaczenie z racji kolejnych projektów realizowanych przez Fundusz, opartych na zaawansowanych technologiach informatycznych, z jednoczesnym wykorzystaniem zgromadzonych danych – dodaje Małgorzata Ślepowrońska, członek zarządu UFG. – W 2017 roku celem naszym jest rozwój usług bezpośrednio wspierających procesy przeciwdziałania przestępczości ubezpieczeniowej oraz usług związanych z CEPiK 2.0 – wyjaśnia.

Na koniec 2016 roku w bazie OI UFG znajdowały się informacje o aktywnych umowach ubezpieczenia OC – dla 22,9 mln pojazdów (przed rokiem 21,8 mln) oraz AC dla ponad 5 mln pojazdów (odpowiednio 4,9 mln), a ponadto dane o ponad 2,2 mln wypłat odszkodowań z tych polis (OC i AC). W ciągu ubiegłego roku firmy ubezpieczeniowe zadały do bazy OI UFG ponad 216 mln zapytań o historię ubezpieczenia kierowców i posiadaczy pojazdów i 174,5 mln pytań o historię szkód.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy