– Wyniki po pierwszym kwartale pozwalają liczyć na wzrost sprzedaży w całym bieżącym roku na poziomie co najmniej 15 proc. w stosunku do roku ubiegłego – pisze Lech Kaczoń, prezes IGRZ, w komentarzu do raportu. W ubiegłym roku wartość całego rynku reklamy zewnętrznej wyniosła 625,6 mln zł. W tym roku ten rynek ma więc szansę być wart nawet ponad 719 mln zł. Według Lecha Kaczonia rynek outdoorowy, który w pierwszym kwartale wraz z reklamą tranzytową był wart 148,9 mln zł, czeka rekordowy drugi kwartał, bo w czerwcu startuje Euro 2008, a w dodatku w rozgrywkach po raz pierwszy w historii ma uczestniczyć nasza reprezentacja. To dodatkowo może zwiększyć liczbę reklam związanych z Euro – prognozuje IGRZ. Zdaniem Izby wzrost to także efekt dobrej sytuacji gospodarczej w kraju i wynik inwestowania firm outdoorowych w nowoczesne, coraz bardziej atrakcyjne nośniki. Outdoor będzie też zyskiwał, bo w dobie zmęczenia ludzi promocją jest formą reklamy, której nie da się uniknąć tak łatwo jak np. telewizyjnej.

Reklama zewnętrzna zyskuje także w skali globalnej. Według prognoz sieci domów mediowych ZenithOptimedia jej łączna globalna wartość w tym roku wyniesie 31,7 mld dol. (to 6,5 proc. reklamowego tortu) i w ciągu następnych dwóch lat będzie nadal rosła, do 37,3 mld dol. w 2010 roku.

ele