Rosną wydatki na modernizację lotnisk

Około 750 mln zł chce w 2009 roku wydać dziewięć portów lotniczych. A to dopiero początek inwestycji na polskich lotniskach

Aktualizacja: 04.02.2009 04:02 Publikacja: 04.02.2009 01:33

Rekordowe wydatki – 250 mln zł, planują na ten rok władze warszawskiego portu lotniczego Okęcie. – Planujemy ponad 100 projektów – mówi Jakub Mielniczuk, rzecznik Polskich Portów Lotniczych. – Najważniejszymi są m.in. budowa płyty postojowej przed pirsem centralnym za 38,5 mln zł i pierwsze prace związane z dokończeniem Terminalu 2, na które wydamy 26 mln zł.

Na drugim miejscu pod względem wielkości zaplanowanych na ten rok inwestycji znajduje się łódzki Lublinek. Port chce wydać w tym roku m.in. na pierwsze prace związane z budową nowego terminalu pasażerskiego ok. 180 mln zł. – Nasze inwestycje są zależne od budżetu miasta, a ten jeszcze nie jest uchwalony, nie wiemy więc, jakimi środkami będziemy dysponować – mówi Leszek Krawczyk, prezes lotniska.

[wyimek]250 mln zł wyda w tym roku na inwestycje warszawskie lotnisko Okęcie. To najwięcej w kraju[/wyimek]

Budowa parkingu wielopoziomowego czy nowej drogi kołowania to niektóre z inwestycji krakowskiego portu na 2009 r. Wartość wszystkich to ok. 150 mln zł.

Na swojej liście prac do wykonania władze gdańskiego portu mają m. in. budowę płyty postojowej, drogi kołowania i rozpoczęcie nowego terminalu pasażerskiego. – Szacujemy, że w tym roku wydamy ok. 81 mln zł – mówi Tomasz Kloskowski, wiceprezes gdańskiego lotniska.

Szczeciński port w Goleniowie przewiduje wydatki rzędu 38 mln zł. – Stanęliśmy też do konkursu, w którym możemy otrzymać 80 proc. unijnego wsparcia m.in. na zakup wozów straży pożarnej czy modernizację strefy kontroli bagażu – podkreśla Krzysztof Domagalski ze szczecińskiego lotniska.

Większość inwestycji porty zrealizują dzięki wsparciu środków unijnych na lata 2007 – 2013, zarówno z rządowego programu „Infrastruktura i środowisko”, jak i z programów regionalnych. W sumie do wzięcia do 2015 roku z obu źródeł polskie lotniska mają ok. 600 mln euro.

Wciąż jednak nie ma rozporządzeń, które umożliwią im sięgnięcie po te pieniądze – oba (dotyczące poszczególnych programów) utknęły w Brukseli. Na razie wszystkie prace muszą finansować z własnej kieszeni.

Rekordowe wydatki – 250 mln zł, planują na ten rok władze warszawskiego portu lotniczego Okęcie. – Planujemy ponad 100 projektów – mówi Jakub Mielniczuk, rzecznik Polskich Portów Lotniczych. – Najważniejszymi są m.in. budowa płyty postojowej przed pirsem centralnym za 38,5 mln zł i pierwsze prace związane z dokończeniem Terminalu 2, na które wydamy 26 mln zł.

Na drugim miejscu pod względem wielkości zaplanowanych na ten rok inwestycji znajduje się łódzki Lublinek. Port chce wydać w tym roku m.in. na pierwsze prace związane z budową nowego terminalu pasażerskiego ok. 180 mln zł. – Nasze inwestycje są zależne od budżetu miasta, a ten jeszcze nie jest uchwalony, nie wiemy więc, jakimi środkami będziemy dysponować – mówi Leszek Krawczyk, prezes lotniska.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy