Firma w 2008 roku zajmowała 16. miejsce wśród największych firm swojej branży. Mimo utraty rynku konsekwentnie walczy o nowych klientów. Towarzystwo, znane głównie ze sprzedaży polis na życie z funduszem kapitałowym, zaczęło w minionym roku oferować polisy z gwarancjami. Sukcesem okazała się m.in. sprzedaż ubezpieczenia z funduszem lokacyjnym „Gwarancja na Nobla”. W październiku nowym prezesem Skandii został Paweł Ziemba, dotychczasowy członek zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.
W naszym rankingu firma otrzymała najwyższe noty za wskaźnik rentowności z działalności technicznej. Jest to iloraz wyniku technicznego do składki zarobionej na udziale własnym. Wskaźnik ten obrazuje efektywność prowadzenia działalności ubezpieczeniowej z uwzględnieniem wszystkich aspektów specyfiki firm życiowych (np. rezerw dla ubezpieczeń na życie, wyników inwestycyjnych). Im wyższa wartość tego wskaźnika, tym większa pewność otrzymania odszkodowania.
[ul][li]** [/li][/ul] Przy ocenie życiowych ubezpieczycieli pod uwagę braliśmy (podobnie jak dla ubezpieczeń majątkowych, które punktowaliśmy oddzielnie) przede wszystkim efektywność zarządzania i dynamikę sprzedaży. Nasza ocena nie obejmuje jakości obsługi klientów i sposobu wypłacania odszkodowań. Towarzystwa torpedują wszelkie próby takiej oceny.
Niemal wszystkie zignorowały nasze pytania o liczbę zerwanych polis (czyli takich, których klienci zrezygnowali w danym roku). Dane te ujawniły, choć tylko częściowo, jedynie Skandia i Compensa Życie. Firmy te otrzymały za odwagę po punkcie w naszym rankingu. Informacje te pokazują bowiem, jak trafnie agenci firmy dobierają polisy do potrzeb klientów.
Punkty przyznawaliśmy tylko tym towarzystwom, które prowadzą działalność w Polsce od pełnych pięciu lat (licząc