Start sklepu z mobilnymi aplikacjami Samsunga

Podobnie jak Nokia i LG, koreański koncern chciałby powtórzyć sukces sklepu z aplikacjami na iPhone. 14 września startuje europejski sklep z programami dla smartfonów Samsunga.

Publikacja: 02.09.2009 13:15

Dostępna pod adresem [link=http://www.samsungapps.com]samsungapps.com[/link] platforma będzie na początku oferować ok. 300 aplikacji. Wśród nich znajdą się gry, a także elektroniczne wydania książek i programy przeznaczone do ich odczytu. Według obietnic koreańskiego producenta, do końca 2009 r. oferta sklepu ma się powiększyć do ok. 2 tys. pozycji.

Samsung jest już kolejnym producentem smartfonów, który chce wzbogacić swoją ofertę o aplikacje poszerzające funkcjonalność oferowanych urządzeń. W Internecie funkcjonują już sklepy z mini-programami dla mobilnego systemu operacyjnego Google Android. Swoją ofertę ma także lider światowego rynku smartfonów, fińska Nokia (Ovi Store), a także kanadyjski Research In Motion, producent smartfonów Blackberry. Start swojego sklepu z aplikacjami zapowiedział też Microsoft, producent systemu Windows Mobile.

Sklep Samsunga początkowo będzie dostępny tylko w Wielkiej Brytanii oraz we Włoszech i Francji. Docelowo ma on jednak funkcjonować w 30 krajach. Usługa będzie dostępna dla właścicieli telefonów Samsung Omnia i I8910 HD, a w późniejszym okresie także dla urządzeń Omnia II i Omnia Lite.

Autorzy tych inicjatyw liczą na powtórzenie spektakularnego sukcesu sklepu App Store, przeznaczonego dla produktów Apple: telefonu iPhone oraz iPoda Touch. App Store wystartował w lipcu 2008 r. W ciągu 12 miesięcy istnienia aplikacje, z których większość stanowią gry, wykorzystujące akcelerometr (czujnik położenia), wbudowany w iPhone. Aplikacje rozrywkowe stanowią ok. 20 proc. liczącej ponad 70 tys. pozycji oferty App Store. Większość aplikacji jest oferowana w cenach 0,99 lub 1,99 dolarów. W ciągu roku istnienia App Store naliczył 1,5 mld pobrań. Do Apple trafia 30 proc. przychodów z App Store. Reszta przypada producentom aplikacji.

Eksperci są jednak sceptyczni. Według nich, szansa powtórzenia sukcesu tandemu App Store - iPhone jest bardzo mała. - iPhone jest najbardziej dochodowym produktem Apple. App Store jest lepszy od konkurencji tym bardziej, że przywiązuje użytkowników (aplikacji) do konkretnej platformy sprzętowej - powiedział agencji Bloomberg Andy Hargreaves, analityk amerykańskiej firmy Pacific Crest Securities.

Innym kłopotem konkurentów, w tym Samsunga, jest ciągły brak urządzenia, które nawiązałoby w segmencie smartfonów równorzędną konkurencję z iPhone pod względem wielkości i różnorodności dostępnych aplikacji. Oczekiwań pod tym względem nie spełnił na razie telefon Pre firmy Palm oraz urządzenia HTC wyposażone w system Google Android. Blake Krikorian, prezes amerykańskiej firmy Sling Media, stwierdził niedawno, że „każdego dnia przepaść między (ofertą) Apple a konkurencją poszerza się".

Mimo to, Apple wciąż nie może się pochwalić sprzedażą porównywalną choćby z Samsungiem. W ciągu II kw. firma z Kalifornii sprzedała ok. 5 mln sztuk telefonów (720 tys. w porównywalnym kwartale rok wcześniej). Przychody ze sprzedaży iPhone i usług z nim powiązanych wyniosły 1,65 mld dol. (4-krotny wzrost rok do roku) i stanowiły 21 proc. całości przychody koncernu Apple w II. kwartale. W tym samym okresie przychód Samsunga wyniósł 18 mld dol. (2,12 mld dol. zysku). Koreańska firma sprzedała w tym okresie 45,7 mln sztuk telefonów komórkowych - 22 proc. więcej niż w II kw. ubiegłego roku.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy