Czas na rodzimy rynek

Leszek Wójcik, prezes i założyciel firmy, od początku swojej działalności stawiał na jakość i ciężką pracę

Aktualizacja: 26.10.2010 21:18 Publikacja: 26.10.2010 21:17

Wójcik Fabryka Mebli sp. z o.o., Elbląg

Wójcik Fabryka Mebli sp. z o.o., Elbląg

Foto: Rzeczpospolita

Red

Po zdobyciu mistrzowskiego tytułu rzemieślniczego, rozpoczął w 1986 roku własną działalność gospodarczą, zakładając firmę Stolpłyt. Początkowy rynek lokalny szybko stał się za mały dla elbląskiego przedsiębiorstwa. Na początku lat 90. firma zaczęła zdobywać rynki wschodnie. Eksport do Rosji polskich mebli kuchennych i pokojowych był pierwszym etapem dynamicznego rozwoju firmy. Kolejny, wymuszony sytuacją polityczną, wiązał się z pozyskiwaniem klientów najpierw za południową granicą i nieco później na rynkach austriackim i niemieckim.

– To był moment, w którym dokonaliśmy wielkiego skoku. Skupiliśmy się na poprawie jakości i efektywności – mówi członek zarządu Piotr Wójcik, syn Leszka Wójcika, założyciela i prezesa firmy. – Pozwoliło nam to na zdobywanie kolejnych rynków zachodnich.

Dziś firma jest obecna w całej Europie, nie tylko w Austrii czy Niemczech, ale też na rynkach brytyjskim, chorwackim, czeskim i słowackim. Na polskim rynku obecni są stosunkowo niedawno. Sprawdzona na zachodnich klientach jakość procentuje – po wprowadzeniu w 2007 roku marki Meble Wójcik spółka uzyskała tytuł najlepszej firmy meblarskiej roku 2009.

Za największe zalety spółka uznaje konsekwencję w działaniu i ciężką pracę. Dlatego niedawny kryzys nie miał wielkiego wpływu na sytuację przedsiębiorstwa. – Nie odczuliśmy skutków kryzysu, ciągły napływ nowych zamówień pozwolił na utrzymanie dobrej kondycji – mówi syn założyciela. Finansowanie działalności głównie z własnych środków zapewnia firmie bezpieczeństwo i stabilność.

Obecnie zakład zatrudnia 300 osób. Głównym kanałem dystrybucji na polskim rynku jest sieć 200 sklepów w całym kraju. Poprawa wyników w ujęciu rocznym w roku 2009 spowodowana była dynamicznym rozwojem w zdobywaniu nowych klientów. W porównaniu z rokiem 2008 w 2009 r. obroty wzrosły o 1/3, a zysk netto blisko dwukrotnie.

Najważniejszym celem spółki jest tworzenie mebli najwyższej jakości. Głównie pod tym kątem podejmowane są nowe przedsięwzięcia inwestycyjne.

Kolejne lata działalności mają być kontynuacją filozofii biznesowej rodzinnej firmy. Główne cele to podniesienie świadomości marki na krajowym rynku, poprawa obsługi klientów oraz wdrożenie nowych systemów zarządzania jakością. Najbliższe pięć lat ma stać pod znakiem zdobywania polskiego rynku mebli. Rozwijając równocześnie eksport, firma chce jednak zwiększyć z 10 do 30 procent udział produkcji przeznaczony na rynek polski.

Po zdobyciu mistrzowskiego tytułu rzemieślniczego, rozpoczął w 1986 roku własną działalność gospodarczą, zakładając firmę Stolpłyt. Początkowy rynek lokalny szybko stał się za mały dla elbląskiego przedsiębiorstwa. Na początku lat 90. firma zaczęła zdobywać rynki wschodnie. Eksport do Rosji polskich mebli kuchennych i pokojowych był pierwszym etapem dynamicznego rozwoju firmy. Kolejny, wymuszony sytuacją polityczną, wiązał się z pozyskiwaniem klientów najpierw za południową granicą i nieco później na rynkach austriackim i niemieckim.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy