5 czerwca Era zmieni się w T-Mobile

Po 15 latach od pojawienia się na polskim rynku zniknie z niego marka Era, wyceniana przez Rzeczpospolitą na blisko 1,5 mld zł. Za 2,5 tygodnia Polska Telefonia Cyfrowa, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wprowadzi do użytku markę T-Mobile. Rebrandingowi będzie towarzyszyć nowa oferta usługowa i silna promocja. PTC jednak nie spodziewa się po rebrandingu cudów.

Aktualizacja: 19.05.2011 16:41 Publikacja: 19.05.2011 12:42

5 czerwca Era zmieni się w T-Mobile

Foto: GSMonLine

- To nowa era dla polskiej spółki. Zostaje ona pełnoprawnym członkiem grupy Deutsche Telekom – powiedział Roland Mahler, odpowiedzialny w DT za Europę. Niemiecki operator od 14 stycznia jest 100-proc. udziałowcem Polskiej Telefonii Cyfrowej.

- Wprowadzamy nie tylko markę, nowy wizerunek, ale też nowe rewolucyjne ofert – powiedział Miroslav Rakowski, prezes PTC. Jakie oferty? – nie chciał zdradzić. Klienci i rynek dowiedzą się o tym dopiero przed właściwym rebrandingiem. Jedynym elementem, jaki ujawniono już dziś, to nielimitowane połączenia w sieci T-Mobile poza Polską: na numery w tych krajach UE, gdzie grupa DT działa pod marką T-Mobile oraz na numery T-Mobile w USA. W przypadku Wielkiej Brytanii ta oferta obejmie również sieć Orange, jako że grupa DT i France Telecom utworzyła tam wspólną spółkę.

PTC nie łudzi się jednak, że sama zmiana marki może dokonać sprzedażowych cudów. - Nie przewidujemy skoku rynkowego, ale nie przewidujemy też spadku – powiedział Miroslav Rakowski pytany , ile klientów PTC chce zdobyć dzięki rebrandingowi.

Poinformował, że nazwa spółki się nie zmieni. W logo występować będzie T, do którego dołączona zostanie hasło „Chwile, które łączą". Nazwą sieci będzie T-Mobile. Marka TakTak pozostanie na rynku, jako produkt pre-paid. PTC nie zamierza także rezygnować ze swojego subbrandu na kartę Heyah. - Heyah jest super brandem. Będę się starał, aby była dalej rozwijana . Myślę, że dalej będzie pokazywać swoją łapę – zapewnił Miroslav Rakowski.

Z kolei pytany o wydatki na kampanię reklamową powiedział:  -  Może „pęknąć" setka [milionów złotych – rpkom.pl] – powiedział Miroslav Rakowski. Przy czym najprawdopodobniej miał na myśli całkowite wydatki na media PTC w 2011 r. Przyznał także, że prowadzone są negocjacje w sprawie objęcia przez PTC, pod marką T-Mobile, roli tytularnego sponsora polskiej Ekstraklasy piłkarskiej.

Rebranding był przygotowywany od dłuższego czasu. Kolor nowej marki  był obecny już zarówno w kampaniach reklamowych, w ulotkach reklamowych, jak i w wystroju sklepów sprzedających usługi PTC. Dlatego dla sieci dystrybucji firmy zmiana nie będzie procesem długim. Właściwie wraz z jej ogłoszeniem  od razu się zakończy.

PTC wypracowała w 2010 r. 7,3 mld zł przychodów i 2,75 mld zl EBITDA. - Zysk EBITDA powinien zostać na poziomie ubiegłorocznym. To samo dotyczy przychodów. Jeśli się spadną, to bardzo niewiele: 0-2 proc. – mówił Miroslav Rakowski.

- To nowa era dla polskiej spółki. Zostaje ona pełnoprawnym członkiem grupy Deutsche Telekom – powiedział Roland Mahler, odpowiedzialny w DT za Europę. Niemiecki operator od 14 stycznia jest 100-proc. udziałowcem Polskiej Telefonii Cyfrowej.

- Wprowadzamy nie tylko markę, nowy wizerunek, ale też nowe rewolucyjne ofert – powiedział Miroslav Rakowski, prezes PTC. Jakie oferty? – nie chciał zdradzić. Klienci i rynek dowiedzą się o tym dopiero przed właściwym rebrandingiem. Jedynym elementem, jaki ujawniono już dziś, to nielimitowane połączenia w sieci T-Mobile poza Polską: na numery w tych krajach UE, gdzie grupa DT działa pod marką T-Mobile oraz na numery T-Mobile w USA. W przypadku Wielkiej Brytanii ta oferta obejmie również sieć Orange, jako że grupa DT i France Telecom utworzyła tam wspólną spółkę.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy