Henryka Bochniarz, prezydent PKPP Lewiatan
W regionie Europy Środkowo-Wschodniej odczuwamy coraz większą potrzebę międzynarodowego sukcesu lokalnych firm. Odnieśliśmy sukces w budowaniu wolnych, demokratycznych społeczeństw i stabilnych systemów politycznych. Nie możemy się jednak pochwalić sukcesami porównywalnymi z powstaniem i rozwojem Google'a, Samsunga czy Nokii. Wydaje się, że po 1989 r. było zbyt mało czasu, aby rozwinąć duże, innowacyjne organizacje zdolne do konkurowania na światowym rynku. Musimy ze szczególną uwagą wybierać przyszłych biznesowych zwycięzców, ponieważ to oni ukształtują i umocnią pozycję regionu na gospodarczej mapie świata. Dlatego wśród kryteriów wyboru liderów powinny być: umiędzynarodowienie inwestycji i procesów zarządczych, tempo rozwoju oraz rozpoznawalność marki.
Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego
Idealnego kandydata na zwycięzcę Index of Success cechuje zdolność do osiągania powtarzalnych, dobrych rezultatów finansowych z działalności podstawowej. Dlatego chcieliśmy oddzielić od grupy najlepszych te spółki, których rezultaty są w dużej mierze efektem jednorazowych zdarzeń lub skokowego wzrostu wyników będącego efektem niskiej bazy w poprzednich latach. Staraliśmy się promować firmy osiągające dobre wyniki w dłuższym okresie. Ważna dla nas była również przewidywalność wyników w przyszłości. Wreszcie, wyłaniając laureata, szukaliśmy spółek mających dobry pomysł na biznes. Źródłem sukcesu firm, z których wybraliśmy zwycięzcę, jest wysoka jakość zarządzania spółką, przejrzysta strategia oraz duża efektywność i skuteczność biznesowa.
Mike Barrington, prezes Deloitte Central Europe
Poszukując zwycięzcy rankingu CE TOP 500 i laureata nagrody Index of Success, staraliśmy się znaleźć spółkę, która zachowując lokalne korzenie, zaistniała na świecie oraz odniosła w ostatnim roku sukces pod względem sprzedaży, zysków, płynności oraz społecznej odpowiedzialności. Skoda Auto w Czechach w największym stopniu spełniła wyznaczone kryteria. Jest to jeden z najstarszych producentów samochodów na świecie. Pomimo okresu niestabilności, jaki nastąpił po kryzysie, w 2010 r. Skoda zwiększyła przychody o niemal 20 proc. i zanotowała najwyższą sprzedaż w historii (762,6 tys. samochodów).
Jaroslav Hascak, partner w Penta Investments
Jakie wspólne cechy powinny mieć przedsiębiorstwa, które zasługują na nagrodę CE Top 500 Index of Success? Poza oczywistym stwierdzeniem, że wszyscy potencjalni kandydaci powinni należeć do liderów regionu pod względem tempa rozwoju i zyskowności, firmy te muszą dzielić podobne wartości, które zapewniają, że ich sukces jest trwały. Każda firma ma oczywiście własną, unikalną grupę wartości, ale cztery z nich powinny się wyróżniać wszędzie: umiejętność przewodzenia, spójność, innowacyjność oraz praca zespołowa.