UOKiK: DTH ogranicza w miastach kablówki

Publikacja: 10.10.2011 12:41

- Telewizja kablowa jest dominującym medium dostarczania sygnału telewizyjnego w największych miastach Polski i w przebadanych 31 ośrodkach miejskich wynosiła ok. 65 proc. Niemniej liczba abonentów platform satelitarnych w tych miastach rośnie znacznie szybciej – wynika z raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK opublikował raport o rynku płatnej telewizji w Polsce (dane na rok 2009) oparty na badaniu przeprowadzonym na rzecz akceptacji transakcji przejęcie sieci kablowej Aster przez UPC Polska. Liczba abonentów płatnych platform na koniec 2009 r. w całej Polsce oszacował na 9,3 mln, a wartość całego rynku na 4,2 mld zł.

Gdyby zestawić dane UOKiK z raportami Cyfrowego Polsatu, to można dojść do wniosku, że UOKiK przeszacował rynek płatnej TV, lub że ten przestał rosnąć. Cyfrowy Polsat bowiem szacował rynek DTH w 2010 r. na nieco mniejszą liczbę (niespełna 6 mln), niż UOKiK w 2009 r. (6,1 mln), podczas gdy cały rynek – wedle UOKiK – rósł w latach 2007-2009 w tempie ok. 20 proc. rocznie, głównie dzięki platformom satelitarnym.

Raport UOKiK wskazuje na znaczną koncentracje polskiego rynku płatnej telewizji. Choć na rynku działa kilkaset podmiotów, to na 15 z nich przypada ok. 91-92 proc. całego rynku pod względem wartości i liczby abonentów.

Lokalni operatorzy mają największy udział w rynku częstochowskim (30 proc.) i bydgoskim (27 proc.), a najmniejsze w rynku gdyńskim (0,7 proc.) i krakowskim (0,6 proc.)

- Telewizja kablowa jest dominującym medium dostarczania sygnału telewizyjnego w największych miastach Polski i w przebadanych 31 ośrodkach miejskich wynosiła ok. 65 proc. Niemniej liczba abonentów platform satelitarnych w tych miastach rośnie znacznie szybciej – wynika z raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK opublikował raport o rynku płatnej telewizji w Polsce (dane na rok 2009) oparty na badaniu przeprowadzonym na rzecz akceptacji transakcji przejęcie sieci kablowej Aster przez UPC Polska. Liczba abonentów płatnych platform na koniec 2009 r. w całej Polsce oszacował na 9,3 mln, a wartość całego rynku na 4,2 mld zł.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy