Międzynarodową ekspansję internetowej TV za pośrednictwem serwisu Dailymotion zapowiada jego 49-proc. udziałowiec – grupa France Telecom. – Nawet jeżeli nowocześniejsze formy przekazu zaczną ograniczać konsumpcję tradycyjnej, linearnej telewizji, to i tak naszym zdaniem całościowa konsumpcja wideo poprzez różne platformy będzie rosła. Dlatego właśnie zainwestowaliśmy w Dailymotion – powiedziała Stephanie Hospital, wiceprezes grupy France Telecom ds. usług medialnych i reklamy, w wywiadzie dla internetowej Beet.TV.
Jej zdaniem użytkownicy oczekują nowoczesnych usług medialnych poprzez publiczną sieć nie tylko za pośrednictwem komputerów PC, ale także dekoderów i telewizorów. Wskazała kraje, gdzie grupa dysponuje IPTV w dedykowanej sieci stacjonarnej – Francję i Polskę – jako najbardziej naturalne kierunki rozwoju nowej oferty, ale powiedziała, że celem grupy jest także udostępnienie jej na urządzenia mobilne w sieciach ruchomych także w innych krajach. Nie podała żadnego harmonogramu wdrażania tej strategii.
Grupa France Telecom nabyła pakiet udziałów w Dailymotion na początku bieżącego roku za kwotę prawie 59 mln euro. Serwis wedle niektórych rankingów jest drugim na świecie po YouTube serwisem wideo.
Na udostępnienie za pośrednictwem dekoderów internetowych serwisów wideo zdecydowała się niedawno w swojej nowej ofercie Netia. Dostępne są również m.in. na platformie IPTV Jambox należącej do Śląskiej Grupy Telekomunikacyjnej, czy na dekoderach łódzkiej sieci kablowej Toya.