Kup polisę, odbierz bony

Ubezpieczyciele wciąż są niechętni na oferowanie klientom bonusów. Tylko trzy firmy na rynku współpracują w ramach multipartnerskich programów lojalnościowych

Publikacja: 20.03.2012 16:19

Kup polisę, odbierz bony

Foto: Fotorzepa, Seweryn Sołtys

W zeszłym tygodniu współpracę z programem sieci komórkowej Plus rozpoczęło Liberty Direct. - Biorąc pod uwagę, że zaoferowane przez nas zniżki są bardzo atrakcyjne, liczymy, że oferta spotka się z dużym zainteresowaniem - komentuje Marta Perwenis, kierownik Działu Sprzedaży Internetowej Liberty Direct. Uczestnicy programu w zamian za 200 punktów w programie otrzymają kod uprawniający do 50 zł zniżki na zakup pakietu OC z mini assistance, za 400 rabat 100 zł na pakiet OC i AC.

Jak zauważają eksperci, Polacy coraz bardziej kalkulują i zwracają uwagę na szczegóły ofert, argumentem przemawiającym na plus danej oferty może stać się atrakcyjny program lojalnościowy. – Mogą się one stać argumentem do przyciągania klientów. Ponadto program może być skuteczny bo ludzie są często zniechęceni już na samą myśl o skomplikowanym procesie zmiany dostawcy usług. Punkty czy nagrody zdobywane w ramach programów są sposobem na racjonalizowanie swojej decyzji o nie szukaniu alternatywnych ofert – zauważa prof. Andrzej Rychard, socjolog. A zmiana ubezpieczyciela nie jest wśród Polaków popularna. Tyko co siódmy kierowca porównuje oferty polis w różnych firmach, wynika z danych porównywarki cen ipolisa.pl

Z kolei Link4 jest członkiem Premium Club, w którym zbierane są punkty u różnych partnerów, by później wymienić je na wybrana nagrodę. Przykładowo za polisę turystyczną można dostać 250 pkt., a za pakiet OC plus AC 2000 pkt. Od zeszłego roku Link4 jest też członkiem programu Club Card sieci Tesco, w której sprzedaje ubezpieczenia. Jeśli klient kupi polisę, dostaje bony na zakupy do 200 zł oraz punkty. – W Polsce jesteśmy na początku drogi i klienci muszą przyzwyczaić się do tego, że ubezpieczenia i inne produkty finansowe można kupić w supermarkecie. Pozytywny przykład z rynku brytyjskiego nastraja nas optymistycznie. Liczba klientów w programach rośnie o kilka procent rocznie – mówi Marek Baran, rzecznik Link4.

Aviva współpracuje natomiast z programem rabatowym Deutsche Banku. Ubezpieczyciel udziela 20 proc. rabatu na ubezpieczenia nieruchomości, ruchomości od ognia i innych zdarzeń losowych dla właścicieli srebrnej, złotej lub platynowej karty kredytowych banku. Na inny model zdecydowało się PZU, które stworzyło własny program lojalnościowy kierowany do członków Klubu PZU. Oferuje w jego ramach różnorodne polisy grupowe.

Dlaczego jednak tak niewielu graczy decyduje się na udział w programach? - Doświadczenie i badania marketingowe pokazują, że klienci wybierają w programach lojalnościowych produkty użytkowe – mówi Aleksandra Leszczyńska, rzecznik Axa. Dodatkowo, jak mówią sceptycy zupełnie nie nadaje się do programów sektor polis na życie, które potrzebują doradztwa, a nie wyboru z katalogu na stacji benzynowej. Przedstawiciele programów lojalnościowych uważają, że to złe podejście.

- Lojalność w branży ubezpieczeniowej jest tak samo ważna, jak w innych. Na razie wszyscy koncentrują się na akwizycji, ale po nasyceniu rynku kwestia utrzymania klienta będzie coraz ważniejsza. To znacznie tańsze niż zdobycie nowego – mówi Damian Zapłata, dyrektor zarządzający programu PayBack. Firma prowadzi rozmowy z ubezpieczycielami i ma nadzieję na włączenie ich do swojego port folio.

W zeszłym tygodniu współpracę z programem sieci komórkowej Plus rozpoczęło Liberty Direct. - Biorąc pod uwagę, że zaoferowane przez nas zniżki są bardzo atrakcyjne, liczymy, że oferta spotka się z dużym zainteresowaniem - komentuje Marta Perwenis, kierownik Działu Sprzedaży Internetowej Liberty Direct. Uczestnicy programu w zamian za 200 punktów w programie otrzymają kod uprawniający do 50 zł zniżki na zakup pakietu OC z mini assistance, za 400 rabat 100 zł na pakiet OC i AC.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Ekonomia
Podcast „Twój Biznes”: Nowe restrykcje USA na chipy: Polska w gronie krajów drugiej kategorii
Ekonomia
Biznes ma szansę zbudować kapitalizm interesariuszy
Ekonomia
Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabag Polska: Jest optymizm, ale i wiele wyzwań
Ekonomia
Pogrom byków na GPW. Gdzie jesteś św. Mikołaju?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego