Dlaczego Polacy decydują się na zmianę operatora komórkowego? Zdecydowanie najważniejszym powodem jest cena usług - wynika z badania Ericsson Consumer Lab.
61 proc. respondentów tego badania wskazała na „lepszą ofertę, lepsze ceny" (można było podać kilka odpowiedzi) jako motyw, który skłonił ich do zmiany operatora. Na drugim miejscu, z 26 proc. wskazań, również był argument finansowy. Badani odpowiadali, że danej sieci są ich rodzina i przyjaciele, a to pozwala na tańsze połączenia między nimi. Trzecim czynnikiem, który skłania do zmiany operatora była frustracja, spowodowana obsługą klienta (21 proc.). 19 proc. klientów odpowiedziało, że zależało im na telefonie komórkowym, oferowanym przez nowego operatora. Aż 15 proc. ankietowanych, którzy zdecydowali się na zmianę operatora wskazywało, że liczy się jakość usług (brak przerw w połączeniach), a 14 proc. stawiało na lepszy zasięg.
Jednak aż 62 proc. użytkowników telefonii komórkowej w Polsce nigdy nie zmieniło operatora sieci komórkowej. Najwierniejsi są użytkownicy T-Mobile. Aż 79 proc. abonentów tej sieci deklaruje, że nigdy nie zmieniło operatora. W przypadku Orange i Plusa tak odpowiada po 74 proc. ich klientów. Zupełnie inaczej jest w Play. To właśnie tam „ląduje" większość użytkowników komórek, którzy kiedykolwiek zmienili sieć. Tylko 15 proc. klientów Play odpowiedziało, że nigdy nie zmieniło operatora.