Reklama

Ekonomiczny Internet z 1 Mb/s do kilkunastu procent sprzedaży Netii

Operator alternatywny poinformował dzisiaj o zmianach w swojej ofercie. Netia zamierza zaatakować rynek "ekonomicznymi" usługami dostępowymi w cenie około 30 zł miesięcznie i wprowadzić podstawowe usługi telewizyjne w całym zasięgu swojej sieci IP, w tym również na infrastrukturze Telekomunikacji Polskiej

Aktualizacja: 28.06.2012 12:35 Publikacja: 25.06.2012 15:51

Ekonomiczny Internet z 1 Mb/s do kilkunastu procent sprzedaży Netii

Foto: ROL

Netia intensyfikuje walkę o abonentów stacjonarnego internetu. Poszerzyła ofertę o dostęp do Iinternetu w podstawowej – „ekonomicznej" - wersji.  Od dziś ma w niej usługę „dla początkujących", w której proponuje internet z prędkością 1 Mb/s.  Na sieci operatora usługa solo kosztuje 29,9 zł, na sieci Telekomunikacji Polskiej – niecałe 35 zł (plus opłata za utrzymanie łącza).

Jak mówią przedstawiciele telekomu, na przełomie lipca i sierpnia analogiczną ofertę wprowadzi też Dialog, należący do Netii od kilku miesięcy. Fakt, że nie stało się to jednocześnie, tłumaczą koniecznością wprowadzenia oferty do systemów informatycznych.

- Konkurencja postawiła poprzeczkę wysoko, a rynek rośnie wolniej. Więc trzeba efektywniej walczyć o kurczący się tort – mówi Marcin Malinowski, dyrektor do spraw rozwoju biznesu w Netii.

Michał Zawadzki

, menedżer ds. produktu w Netii przyznawał też, że rynek usług dostępu stacjonarnego czuje większą konkurencję ze strony dostawców dostępu mobilnego.

Reklama
Reklama

Według Malinowskiego, oczekiwania Netii są takie, że nowa oferta stanowić będzie kilkanaście procent bieżącej sprzedaży.

- Chcemy dzięki niej także zwiększyć nasz udział w przyłączeniach netto – powiedział Malinowski, nie podając, ile ta wielkość wynosi w II kwartale br. Według niego telekom będzie przekonywać nowych klientów taniej usługi, do zakupu szybszej wersji i dokupywania innych usług w pakietach. Ekonomiczny dostęp nie będzie aktywnie promowany w kampaniach telewizyjnych, radiu, ani w outdoorze (ATL). Zajmą się tym akwizytorzy.

Zawadzki dodał, że Netia nie zamierza budować wizerunku dostawcy taniego internetu i w najbliższym czasie nadal będzie mocno promował pakiety z usługą telewizyjną.

Według Netii, dostęp do stacjonarnego szerokopasmowego internetu ma obecnie 46 proc. gospodarstw domowych.

Netia szacuje, że w tym roku rynek stacjonarnego internetu wzrośnie pod względem liczby użytkowników o 5-7 proc. Jej menedżerowie powołują się także na szacunki mówiąc, że 14-17 proc. potencjalnych klientów to segment wrażliwy na ceny.

Razem z tanim dostępem Netia wprowadza do swojej oferty nowy pakiet telewizyjny po 29,90 zł (w tym opłata za dekoder). Składać się nań będzie 18 kanałów telewizyjnych (TVN, TVN 24, TVN CNBC, TVN Meteo, TVN Style, TVN Turbo, TVN 7, TLC, Discovery Channel, National Geographic, Animal Planet, TVP Seriale, TVP Sport, Eurosport, Eurosport 2, MiniMini+, BabyTV, TV Trwam). Nowością jest to, że operator będzie je sprzedawał w calej swojej sieci razem z łączami dostępowymi o mininalmej przepustowości 4 Mb/s - zarówno BSA i LLU.

Reklama
Reklama

Do tej pory Netia sprzedawała tradycyjne pakiety IPTV tylko w zasięgu własnej sieci miedzianej i ethernet. W sieci TP za pośrednictwem STB Netia Player natomiast tylko usługi wideo OTT, jak iPla, czy HBO GO. Netia przyznaje, że nowy pakiet TV sprzedaje na razie na zasadzie testowej, aby przekonać się czy sieć podoła emisji.

Netia intensyfikuje walkę o abonentów stacjonarnego internetu. Poszerzyła ofertę o dostęp do Iinternetu w podstawowej – „ekonomicznej" - wersji.  Od dziś ma w niej usługę „dla początkujących", w której proponuje internet z prędkością 1 Mb/s.  Na sieci operatora usługa solo kosztuje 29,9 zł, na sieci Telekomunikacji Polskiej – niecałe 35 zł (plus opłata za utrzymanie łącza).

Jak mówią przedstawiciele telekomu, na przełomie lipca i sierpnia analogiczną ofertę wprowadzi też Dialog, należący do Netii od kilku miesięcy. Fakt, że nie stało się to jednocześnie, tłumaczą koniecznością wprowadzenia oferty do systemów informatycznych.

Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Reklama
Reklama