Będą nowe badania widowni

Projekt rozpoczęty właśnie wspólnie przez Nielsen Audience Measurement, UPC Polska i Atmedia, będzie się opierał o badanie pięciu tysięcy klientów płatnej telewizji UPC. Badania mają być uzupełnieniem dla pomiarów Nielsena, które wielu nadawców kanałów tematycznych uważa za niereprezentatywne dla mniejszych stacji

Publikacja: 29.08.2012 08:00

Będą nowe badania widowni

Foto: ROL

UPC

dostarczy bazę klientów, a wybrany w przetargu

Nielsen

przeprowadzi badanie. - Nielsen przeprowadził już tzw. badanie założycielskie, na podstawie którego dobrał próbę badawczą w panelu Atmedia. Dane z dekoderów cyfrowych UPC Polska ze zrekrutowanych do panelu pięciu tysięcy gospodarstw domowych są przetwarzane w sposób umożliwiający ich analizowanie w programach telemetrycznych – podały serwisowi

rpkom.pl

Atmedia

.

Badana będzie oglądalność kanałów i zachowania użytkowników płatnej telewizji.

Do szczegółowych wyników badania będą mieć dostęp stacje tematyczne obsługiwane przez Atmedia (70 kanałów, głównie tematycznych: kanały BBC, Canal+ Cyfrowego,Disneya i Viacomu, ale też Kina Polska TV czy ZPR - Eska TV i Polo TV). Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie będą znane pierwsze wyniki pomiarów, ale ma się to stać w ciągu najbliższych miesięcy.

- To badanie nie jest konkurencją wobec ogólnorynkowego pomiaru. Ma być ważnym uzupełnieniem wiedzy o oglądalnościach stacji tematycznych – zaznacza Joanna Nowakowska, rzeczniczka Atmediów.

Nadawcy wciąż czekają na większy panel Nielsena

Faktem jest jednak, że nadawcy kanałów tematycznych są wśród podmiotów, które od lat naciskają na Nielsena o zwiększenie zasięgu obecnego panelu telemetrycznego (liczy 1,7 tys. gospodarstw). Zdaniem nadawców stacji tematycznych, powoduje to wypaczenia w badaniach telewizyjnej oglądalności, bo widzowie niszowych stacji nie są w panelu wystarczająco reprezentowani. – Jeżeli mam w panelu 175 klientów Cyfry+ (platforma ma ok. 1,6 mln abonentów – rpkom.pl) to zdarza się, że w sytuacji gdy np. część z nich jest akurat na wakacjach, w badaniach oglądalności niektórych kanałów wypada mi zero - tłumaczyła Beata Mońka, prezes Canal+ Cyfrowego (właściciel Cyfry+ i stacji tematycznych z grupy Canal+, Mini Mini czy Planete) na ubiegłorocznej konferencji PIKE w Poznaniu.

Wspierali ją inni nadawcy. Nielsen obiecywał zwiększenie panelu. Elżbieta Gorajewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Audience Measurement, podkreślała też jednak, że byłoby to dla firmy bardzo kosztowne.

Do dziś panel nie został rozszerzony. - Niewielka próba w badaniu telemetrycznym Nielsena, służącym całemu rynkowi telewizyjnemu i reklamowemu jako waluta przy rozliczaniu kampanii (reklamowych – rpkom.pl), pozwala dziś dokładnie zmierzyć jedynie widownię stacji ogólnopolskich. Dane z naszego badania pozwolą obsługiwanym stacjom dokładniej analizować programming i skuteczniej tworzyć ramówki telewizyjne. W polityce handlowej Atmediów niezmiennie posługiwać się będzie danymi z uznanego za rynkowy standard panelu telemetrycznego–komentuje Marcin Boroszko, prezes Atmedia Group.

Patronat Rzeczpospolitej
Naukowcy też zadbają o bezpieczeństwo polskiego przemysłu obronnego
Ekonomia
E-Doręczenia: cyfrowa przyszłość listów poleconych
Patronat Rzeczpospolitej
Silna gospodarka da Polsce bezpieczeństwo
Ekonomia
Sektor farmaceutyczny pod finansową presją ustawy o KSC
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Ekonomia
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę