Na początku lat 90. Michel Kiviatkowski – Francuz o polskich korzeniach – otrzymał misję utworzenia w Polsce firmy, która wspierałaby licznie przybywających nad Wisłę międzynarodowych klientów grupy Mazars w rozpoczynaniu i rozwijaniu działalności. Usługi firmy koncentrowały się w początkowej fazie działalności przede wszystkim na audycie.
- Ówczesny model rozwoju biznesu Mazars opierał się na badaniu wspólnym, czyli badaniu sprawozdania finansowego przez dwie niezależne od siebie firmy audytorskie, wybranych dużych międzynarodowych spółek giełdowych o francuskim rodowodzie. W ten sposób, podążając za naszymi klientami, rozwinęliśmy naszą firmę na świecie, w tym również w Polsce - wspomina Michel Kiviatkowski, partner zarządzający Mazars w Polsce. Instytucja audytu wspólnego wciąż obowiązuje we Francji, a w szeregu innych krajów UE jest promowana jako opcja, której wybór wiąże się z wydłużonym okresem rotacji (czyli okresem, po którym trzeba zmienić firmę audytorską).
Dynamiczny rozwój
Ostatnia dekada XX wieku w Polsce była przełomowym czasem dla wielu przedsiębiorstw, również dla Mazars.
- Obecnym liderom życia gospodarczego w naszym kraju pomagaliśmy w pierwszym zastosowaniu Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (MSSF). Wspieraliśmy rozwój rynku kapitałowego, wprowadzając na warszawski parkiet doskonale przygotowane spółki z różnych sektorów gospodarki. Dzięki zdobytemu w ten sposób zaufaniu, możemy teraz wspierać ich projekty na międzynarodowych rynkach - podkreśla Kiviatkowski.
Obecnie Mazars w Polsce zatrudnia ponad trzystu specjalistów w Warszawie i Krakowie oraz obsługuje ponad 800 polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw różnej wielkości. Oferuje szeroki wachlarz usług. Klientami Mazars są zarówno jednostki zainteresowania publicznego, jak i firmy rodzinne. W coraz większym stopniu grupa koncentruje się na polskich jednostkach zainteresowania publicznego. Wśród jej klientów nie brakuje spółek notowanych na GPW, w tym banków.