Jagoda Fryc
Aviva TUnŻ podąża za postępem technologicznym. Ubezpieczyciel stworzył aplikację, dzięki której użytkownicy smartfonów mogą w ciągu kilku minut ubezpieczyć się. Najpierw trzeba wypełnić formularz i wybrać jeden z dwóch pakietów ubezpieczenia oraz opcji dodatkowej, np. wyjazdu na narty, miejsca docelowego podróży i podaniu liczby osób ubezpieczonych. Płatności można dokonać za pośrednictwem transferuj.pl. — Coraz więcej osób odwiedza naszą stronę internetową przy użyciu urządzeń mobilnych. Przygotowaliśmy więc dla nich aplikację, za pomocą której można szybko kupićubezpieczenie podróżne przez smartfona. Postawiliśmy na prostotę. Aplikacja zbudowana jest z dwóch ekranów, a zakup ubezpieczenia zajmuje dwie minuty — mówi Elżbieta Wójcik, wiceprezes Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń Ogólnych.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=140591# (dostęp płatny)
Samsung rzuca wyzwanie iPadowi Min
i
TR
Samsung szykuje się do pokazania prawdopodobnie w lutym, podczas barcelońskiego Mobile World Congress, nowego produktu — tabletu Galaxy Note 8.0. Ma on być odpowiedzią Samsunga na iPada Mini, który od debiutu cieszy się ogromną popularnością. Dotychczasowe modele Galaxy Note, wzbogacone o rysik, też szybko zdobywają rynek. W dwa miesiące od debiutu model Note II znalazł 5 mln nabywców.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=140603# (dostęp płatny)
Twitter ma aplikację wideo
TR
Twitter wprowadził na rynek aplikację wideo Vine. To efekt największego zakupu serwisu mikroblogów w 2012 r. Vine pozwala na tworzenie materiałów wideo i publikację ich na Twitterze. Posiadacze kont w nowym serwisie mogą śledzić nagrania wideo publikowane przez swoich znajomych. Aplikacja dostępna jest wyłącznie dla użytkowników iPhone'ów. Twitter obiecał jednak, że niebawem skorzystają z niej posiadacze urządzeń wyposażonych w system operacyjny Android.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=140604# (dostęp płatny)
Sygnity stworzy e-podatki
Mariusz Gawrychowski
Sygnity udało się pokonać ostatnią przeszkodę w zdobyciu bardzo ważnego kontraktu na budowę nowego systemu informacyjnego służb podatkowych, tzw. ePodatki. Resort finansów wybrał warszawską firmę na wykonawcę, ale przed podpisaniem umowy poprosił o skontrolowanie postępowania przez Urząd Zamówień Publicznych (UZP). Kontrola zakończyła się w piątek.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=140616# (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Amerykańscy wydawcy skupieni na cyfryzacji
Magdalena Lemańska,
Prawie wszyscy (90 proc.) wydawcy prasy w USA produkują treści z myślą o mobilnych urządzeniach, a połowa zarabia na stronach internetowych. W przyszłym roku wszyscy planują już mieć takie treści – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Roslow Reseach dla stowarzyszenia Alliance for Audited Media (AAM). Cyfrowe wydania stanowią już 15,3 proc. wszystkich sprzedanych amerykańskich gazet.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1178396-Amerykanscy-wydawcy-skupieni-na-cyfryzacji.html (dostęp płatny)
Apple w świecie giełdowych statystyk
Tomasz Świderek
Nieodłącznym elementem giełdy są statystyki. Te dotyczące całego rynku, indeksów, a także spółek. W ostatnim tygodniu znów były modne. Gdy w czwartek akcje Apple staniały o 12,36 proc., wielbiciele statystyk szybko sprawdzili, że był to 10. co do wielkości spadek kursu akcji firmy z Cupertino w ciągu ostatnich 20 lat. Największy – o 51,9 proc. – miał miejsce 29 września 2000 r. Dokładnie 8 lat później akcje Apple staniały o 17,9 proc.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1178408-Apple-w-swiecie-gieldowych-statystyk.html (dostęp płatny)
Liczba dnia: 712 milionów sprzedanych smartfonów w 2012 roku
W 2012 r. światowa sprzedaż smartfonów wzrosła o 44 proc., do 712 mln szt. – wynika z opracowania firmy badawczej IDC. Stanowiły one 45,5 proc. rynku aparatów komórkowych. Wszystko wskazuje, że klienci zamieniali stare komórki na smartfony, bo globalny rynek telefonów bezprzewodowych zwiększył się tylko o 1,2 proc., do 1,7 mld sztuk. Samsung zwiększył dominację do 29 proc. udziałów w części smartfonów i 23 proc. łącznie. Za nim był Apple (21,8 proc.) i Nokia (17,9). Według innej firmy, Strategy Analytics, rynek smartfonów wzrósł o 43 proc. do 700 mln szt., z czego 30,4 proc. przypadło na Samsunga, a 19,4 na Apple.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1178384-Liczba-dnia:-712-milionow-sprzedanych-smartfonow--w-2012-roku.html (dostęp płatny)