To drugi najdroższy obraz sprzedany w historii. W 2011 roku katarska rodzina królewska zapłaciła za dzieło Paula Cezanne'a "Gracze w karty" 250 mln dolarów i jest to najwyższa cena jaką kiedykolwiek zapłacono za dzieło sztuki. Poprzedni rekord należał do obrazu Jacksona Pollocka "No. 5". W 2006 roku zapłacono za niego ponad 140 mln dolarów.
Steven A. Cohen, nabywca obrazu Picassa, to jeden z najlepszych menedżerów na świecie. Jego funduszu SAC Capital International zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najbardziej zyskownych funduszy. W listopadzie 2012 r. prokuratura oskarżyła Matthew Martoma byłego pracownika SAC Capital o to, że przyczynił się do zgarnięcia przez fundusz rekordowej puli 276 milionów dolarów. Według prokuratury handlował on akcjami korzystając z poufnych informacji na temat przebiegu testów klinicznych leku przeciwko chorobie Alzheimera. Podobno radził Cohenowi, aby sprzedać akcje zaangażowanych w to spółek Wyeth i Elan, kiedy okazało się, że próby wypadły negatywnie. W grudniu grupa inwestorów złożyła pozew przeciwko SAC i Cohenowi. Uważają, że nielegalne transakcje tego funduszu były powodem strat jakie ponieśli. W listopadzie 2012 roku po raz pierwszy nazwisko Cohena bezpośrednio powiązano z przypadkiem wykorzystywania poufnych informacji. Prokuratura zaproponowała Matthew Martomie współpracę, najprawdopodobniej w celu osaczenia jego byłego szefa, ale oferta została odrzucona.
Obraz Picassa, który kupił Cohen to portret zatytułowany "Sen". Przedstawia Marie-Therese Walter, wieloletnią kochankę słynnego malarza. Poznali się w Paryżu w 1927 roku, kiedy Marie-Therese miała 17 lat, a artysta 45. Jej namiętność i beztroska działały na Picassa inspirująco, czego efekty możemy dziś podziwiać na licznych obrazach, do których pozowała jako modelka. W odróżnieniu od innych portretowanych kobiet, Maria była malowana zawsze z czułością. Picasso przedstawił ją w czerwonym fotelu. Dziewczyna ma zamknięte oczy, przechyloną głowę i dłonie luźno splecione na udach. Sznur korali układa się swobodnie na linii ramion i dekoltu. Obraz utrzymany jest w ciepłej tonacji i miękkich, okrągłych liniach.
Dotychczasowym właścicielem obrazu był inny amerykański miliarder, właściciel sieci kasyn, Steve Wynn.