Kazar skusił się na e-handel
Anna Pronińska
Jesienią firma Kazar, jedna z większych w branży obuwniczej w kraju, dołączy do grona firm, które chcą znaleźć klientów w internecie.— Intensywnie pracujemy nad tym projektem. Liczę, że po roku będzie zapewniać 3-5 proc. przychodów — mówi Artur Kazienko, prezes i właściciel Kazara. — Wiążemy z e-sklepem duże nadzieje, bo nie możemy dotrzeć do wielu miast, takich jak Łomża, Chełm, Konin czy Piła. W tej wielkości miastach w najbliższych czterech latach raczej nie otworzymy stacjonarnych sklepów, bo rynek jest na to zbyt mały — mówi Artur Kazienko.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=147632# (dostęp płatny)
Mały pożytek z big data
Mirosław Konkel
Przedsiębiorcy, menedżerowie i informatycy nie umieją czerpać korzyści z big data, czyli technologii pozwalających na wyciąganie strategicznych wniosków z danych biznesowych — wynika z badania Cisco Connected World Technology Report, przeprowadzonego wśród 1800 specjalistów IT z 18 krajów.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=147618# (dostęp płatny)
Poznańskie hot spoty i gra miejska
Mirosław Konkel
Na ciekawszy pomysł wpadł operator telekomunikacyjny Inea, który nosi zaszczytny tytuł Gazeli Biznesu, przyznawany przez naszą redakcję najbardziej dynamicznym przedsiębiorstwom z sektora MŚP. Wielkopolska firma zafundowała mieszkańcom Poznania mobilną grę typu real-time. Pierwsza edycja odbyła się w października zeszłego roku, druga odsłona — tej jesieni. Inea SpotHunter — bo tak się nazywa gra Inei — łączy walkę w rzeczywistości wirtualnej z aktywnością w przestrzeni miejskiej.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=147621# (dostęp płatny)
Razem jest lepiej
Mirosław Konkel
Oddziały Grupy Allianz używały do komunikacji sprzętu i oprogramowania różnych producentów (m.in. Cisco, Siemens, Alcatel, Panasonic i 3com). Połączenie tych rozwiązań nie pozwoliłoby na zbudowanie spójnej platformy unified communications. Dlatego spółka postanowiła zainwestować w narzędzie, które z jednej strony byłoby jednorodne, a z drugiej — cechowało się dużą elastycznością i skalowalnością oraz pozwalało na rozbudowę w przyszłości. Wybór padł na system firmy Cisco Systems o nazwie Unified Call Manager (UCM), który od lipca 2008 r. do dzisiaj wprowadza T-Systems Polska — dostawca kompleksowych rozwiązań teleinformatycznych należący do Grupy Deutsche Telekom.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=147617# (dostęp płatny)
Gdy pamięć zawodzi
Piotr Żygadło
Stanowiska wyposażone w rozwiązania contact center są dostosowane „mentalnie" do naszych potrzeb, przez co podwyższają efektywność i ergonomię pracy. Firm, które mają twórczą i obdarzoną wyobraźnią kadrę zarządzającą, do takich inwestycji przekonywać nie trzeba. Dzięki temu nie tylko rośnie popularność systemów CC, ale też zwiększają swoją funkcjonalność.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=147615# (dostęp płatny)
Jednolita komunikacja w praktyce
Mirosław Konkel
Unified communications to połączenie różnych mediów transmisyjnych (np. telefon, e-mail, wideo) w jednym zintegrowanym systemie.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=147616# (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Chmura wkrada się do przedsiębiorstw
Aleksandra Stanisławska
O tym, jak bezpiecznie wprowadzać usługi chmurowe w firmach, rozmawiali uczestnicy VMware Forum 2013. – Usługi chmurowe (udostępniane poza konkretną serwerownią) stają się dla firm koniecznością, bo pomagają im m.in. oszczędzić na zakupie serwerów czy szybko przystosować się do zmieniających się warunków na rynku – twierdzi Piotr Fąderski, dyrektor polskiego oddziału firmy VMware, dostawcy infrastruktury dla chmury.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1190965-Chmura-wkrada-sie-do-przedsiebiorstw.html (dostęp płatny)
Serwisy streamingowe rozruszały cyfrową muzykę
Magdalena Lemańska
Wydatki na muzykę z sieci wzrosły w Polsce w I kwartale o 53 proc. i sięgnęły 7,24 mln zł, podsumował Związek Producentów Audio Video. Wzrosły wpływy ze wszystkich rodzajów sprzedaży cyfrowej muzyki. – Najwięcej, o przeszło 92 proc., do kwoty ponad 2,84 mln zł, wzrósł dochód z serwisów strumieniowych oraz serwisów wspieranych reklamami, do których zalicza się m.in. takich dystrybutorów jak Deezer, WiMP, Spotify, Muzo czy YouTube, podaje ZPAV.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1190968-Serwisy-streamingowe-rozruszaly-cyfrowa-muzyke.html (dostęp platny)