rpkom.pl: - Kilka lat temu HTC robił furorę na rynku smartfonów, dziś spółka zdaje się niedomagać. W II kwartale tego roku w skali globalnej firma zanotowała 83 procentowy spadek zysku netto w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Jak wygląda sytuacja HTC na polskim rynku?
Agata Cichowicz, szefowa marketingu HTC Poland
: - Od razu zaprotestuję: HTC w dalszym ciągu robi furorę na rynku smartfonów (HTC One otrzymał tytuł „Najlepszego Zaawansowanego Smartfonu 2013/2014 roku" przyznawany przez EISA).
Jeśli chodzi o kwestie finansowe, to nie mogę zrozumieć czemu media bardziej interesują się spadkiem naszych zysków niż stratami, jakie odnotowują inni producenci. Podkreślam, że HTC cały czas jest firmą przynoszącą zyski, których dużą cześć firma zainwestowała w badania i rozwój, we współpracę z UEFA i nową kampanię reklamową.
Jeśli chodzi tylko o Polskę, to sytuacja jest na prawdę dobra. W pierwszym półroczu zrealizowaliśmy plany sprzedaży zarówno pod względem ilościowym, jak i wartościowym. Pomimo opóźnień w dostawach HTC One, świetnie szła sprzedaż innych smartfonów a HTC 8S był w pierwszej połowie roku najlepiej sprzedającym się smartfonem z systemem operacyjnym Windows 8. Nie dysponuję jeszcze wynikami za Q3, ale wszystko wskazuje na to, że znów zrealizujemy nasze plany sprzedażowe.