Telefon komórkowy dla podróżujących biznesmenów

Publikacja: 12.09.2013 11:00

Telefon komórkowy dla podróżujących biznesmenów

Foto: ROL

O Truphone i planach w Polsce tej firmy opowiedział nam Piotr Iwański, country manager.

- Firma Truphone działa od 2006 roku. Zaczynała w Wielkiej Brytanii. Usługi dla biznesu rozwija od 2009 r. W latach 2006-2007 w Truphone miało miejsce pierwsze podniesienie kapitału. - Polska już wtedy była wśród rynków, na które miała wejść firma. Zarejestrowana została nawet spółka w Polsce, ale do tej pory czekała w uśpieniu na implementację platformy technicznej – mówi Piotr Iwański.

-Truphone działa w modelu wirtualnego operatora w warstwie dostępowej. Rozbudowywał jednak też własną infrastrukturę operatorską. Przejął kilka firm działających w podobny sposób w USA, czy w Australii. Ma dziś zarówno własne zasoby: np. centra danych w Amsterdamie , Londynie i Hongkongu, czy centra komutacyjne w Australii i Stanach Zjednoczonych – dodaje Iwański.

- W Polsce będziemy działać w oparciu o infrastrukturę mobilną P4, operatora sieci Play i T-Mobile Polska. Stosowna umowa z P4 obejmująca dostęp do sieci T-Mobile w oparciu o roaming krajowy została już podpisana – informuje country manager wchodzącego na rynek dostawcy. Truphone ma już własną numerację: telefony komórkowe Truphone zaczynać będą się od liczby „732".

Co z cenami? Truphone dzieli ja na dwa typy. Pierwsza, to taryfa lokalna. - Nie chcemy być najtańsi na lokalnym rynku – mówi Iwański. Druga – taryfa obowiązująca w tzw. Truphone Zone (Polska, Niemcy, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Holandia, Hong Kong i Australia), która ma bardzo konkurencyjne ceny w stosunku do innych operatorów.

Plan Truphone, to zdobywać klientów wśród przedsiębiorstw, których pracownicy dużo podróżują za granicę. Ale – dodaje Iwański – ze względu na specyfikę tych firm będzie również oferta dla tzw. friends and family, czyli dla klientów indywidualnych, ale związanych z podstawową bazą klientów biznesowych.

- Roaming jest nadal drogi a regulacje koncentrują się na połączeniach głosowych, pomijając dostęp do internetu. Z naszego punktu widzenia jest więc nisza, z której chcemy skorzystać.  -  mówi menedżer. Zapewnia jednocześnie, że Truphone nie będzie konkurował z masowymi operatorami, takimi jak Play, T-Mobile, Orange, czy Plus.

Nie zdradza założeń finansowych dla polskiego rynku, ani dla grupy. – Firma jest prywatna, nie ujawnia danych – tłumaczy.

Podaje natomiast, że będzie rozwijać służby sprzedażowe. W tym roku zatrudni 15 osób odpowiedzialnych za zdobywanie i obsługę klientów w Polsce, w przyszłym – już 30. Z czasem rozwijany będzie również internetowy kanał sprzedaży. Truphone zatrudnia łącznie ok. 1000 osób w całej organizacji.

Truphone ma 55 prywatnych inwestorów. Są wśród nich osoby prywatne, ale też np. wydawnictwo Burda. Nie wyklucza wejścia na giełdę w przyszłości.

Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne