BOŚ Bank Konto Wyjątkowe Biznes Start i Konto EkoStarter Konto Wyjątkowe Biznes Start jest przeznaczone dla firm rozpoczynających działalność lub działających nie dłużej niż 12 miesięcy. Przez pierwsze 18 miesięcy bank nie pobiera opłaty za prowadzenie rachunku, później opłata wynosi 14 zł miesięcznie. Cena ta obejmuje też pomoc doradcy bankowego. Przez 18 miesięcy firma nie płaci za przelewy krajowe zlecane drogą elektroniczną, potem każdy przelew kosztuje 1,4 zł. Przelewy do ZUS i urzędu skarbowego można zlecać bez dodatkowych opłat. Do podstawowej funkcjonalności w miarę potrzeb można zamówić kolejne moduły. Są to: – moduł FX; w ramach opłaty miesięcznej za ten moduł można mieć dwa rachunki pomocnicze w dowolnej walucie; za każdy przelew wychodzący SEPA płaci się 5 zł, za przelew zewnętrzny SWIFT – 0,2 proc., min 40 zł, maksimum 200 zł, a za przelew przychodzący SWIFT – zero; – moduł rozliczeniowy; w ramach opłaty miesięcznej za moduł klient dostaje dwa rachunki pomocnicze w dowolnej walucie i dwie karty debetowe. Konto EkoStarter to rachunek bieżący dla mikroprzedsiębiorców rozpoczynających działalność lub prowadzących ją krócej niż 12 miesięcy. Przez pierwsze 18 miesięcy nie ma opłaty za prowadzenie rachunku, później wynosi ona 40 zł miesięcznie. Przelewy elektroniczne do ZUS i urzędu skarbowego są bezpłatne, podobnie jak krajowe przelewy internetowe. Nie ma opłaty za wydanie pierwszej karty debetowej do rachunku, pod warunkiem że klient przeprowadzi kartą transakcje bezgotówkowe o wartości min. 400 zł miesięcznie. Posiadacze Konta EkoStarter mogą korzystać z limitu overdraft; prowizja za przyznanie i odnowienie limitu wynosi 1,5 proc. (min. 100 zł).
FM Bank PBP Kredyt na start Oferta dla przedsiębiorców rozpoczynających działalność lub prowadzących ją przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. Maksymalny okres kredytowania to 60 miesięcy. Minimalna kwota kredytu wynosi 3 tys. zł, a dla franczyzobiorców 20 tys. zł. Maksymalnie bank pożyczy 100 tys. zł. Kwota udzielonego kredytu zależy m.in. od długości okresu prowadzenia działalności gospodarczej. W przypadku kredytu do 15 tys. zł wymagań w tym zakresie nie ma, natomiast żeby pożyczyć więcej, trzeba wykazać się ponadtrzymiesięcznym okresem funkcjonowania na rynku. W odniesieniu do franczyzobiorców nie ma warunku dotyczącego okresu działania, ale sieć franczyzowa musi istnieć przynajmniej od 18 miesięcy. Kredyty na start są udzielane bez dodatkowych zabezpieczeń i poręczycieli.
Getin Bank Moja Firma 3 start-up Jest to pakiet dla przedsiębiorców rozpoczynających działalność lub prowadzących ją nie dłużej niż 12 miesięcy. Cena pakietu obejmuje: rachunek główny (bez dodatkowych opłat przez sześć miesięcy, potem płaci się 19 zł miesięcznie), trzy elektroniczne przelewy (za kolejne płaci się po 1 zł), przelewy elektroniczne do ZUS i urzędu skarbowego. Koszty związane z prowadzeniem rachunku można obniżyć dzięki przyznawanej przez bank premii w wysokości 10 zł za każde 5 tys. zł średniomiesięcznego salda. Opłata za rachunek pomocniczy w PLN wynosi 10 zł, a w walucie obcej 25 zł. Bank zapewnia klientom porady prawne przez telefon bez dodatkowych kosztów. Można też uruchomić pakiet z ochroną prawną, miesięczny koszt to 18 zł. Karta debetowa wydawana jest bezpłatnie. Możliwy jest dostęp do konta przez Internet, telefon oraz telefon komórkowy.
Idea Bank Konto Credit Safety Jest przeznaczone dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą i posiadających niestandardowy scoring kredytowy. Osoby te dzięki kontu mogą budować swoją wiarygodność kredytową, uzyskując dostęp do pełnej oferty produktów bankowych. Konto jest połączeniem rachunku firmowego z ofertą pożyczki. Rachunek jest oferowany w trzech wariantach, z opłatą miesięczną 150 zł, 300 zł i 450 zł. W pierwszym wariancie klient może liczyć na pożyczkę do 10 tys. zł, w drugim wariancie do 20 tys. zł, a w trzecim wariancie do 30 tys. zł. W ramach miesięcznej opłaty firma otrzymuje m.in. 10 przelewów elektronicznych oraz ubezpieczenie od utraty stabilności finansowej. Pożyczka wypłacana jest po trzech lub sześciu miesiącach pozytywnej współpracy z bankiem. Bank sprawdza m.in., czy wpływy na rachunek są w wymaganej wysokości, czy klient terminowo reguluje opłaty związane z prowadzeniem rachunku; w niektórych wariantach wymagane jest zawarcie umowy o świadczenie usług księgowości z Tax Care. Przed wypłaceniem pożyczki bank weryfikuje, czy firma dalej prowadzi działalność. Poza tym sprawdza zapisy na jej temat w bazach informacji kredytowych. Przedsiębiorca jest zobowiązany podpisać zgodę na objęcie go ochroną ubezpieczeniową od utraty stabilności finansowej i zrobić cesję praw na bank. Okres finansowania wynosi do 60 miesięcy.
MultiBank MultiStarter Business Oferta dla firm działających na rynku nie dłużej niż 12 miesięcy. Rachunek nie jest oprocentowany. Nie płaci się za jego prowadzenie (przez 12 miesięcy). Przez pół roku można korzystać z bezpłatnej księgowości internetowej. Darmowe są przelewy internetowe do ZUS i urzędu skarbowego. Zewnętrzne internetowe zlecenie stałe kosztuje 1 zł. W pakiecie firma dostaje kartę debetową. Za jej używanie płaci 5 zł miesięcznie. W ramach konta można się zadłużać. Firma, która dopiero wystartowała (i działa nie dłużej niż sześć miesięcy), może korzystać z salda debetowego do 10 tys. zł, a potem limit zadłużenia może wzrosnąć do 20 tys. zł. Oprocentowanie wynosi 15,5 proc. od wykorzystanej kwoty.
PKO BP Pakiet Biznes Debiut 18 Dla firm rozpoczynających działalność gospodarczą oraz prowadzących działalność nie dłużej niż 12 miesięcy (w chwili otwierania rachunku). W sumie z oferty można korzystać przez 18 miesięcy. Przez pierwsze dziewięć miesięcy opłata za pakiet nie jest pobierana, a przez kolejne dziewięć miesięcy można jej uniknąć, jeśli średnie miesięczne saldo na rachunku będzie wynosiło co najmniej 500 zł; w przeciwnym razie opłata wynosi 14 zł miesięcznie. Pakiet obejmuje (bez dodatkowych opłat): rachunek Biznes Partner, dostęp do usług bankowości elektronicznej iPKO, kartę debetową, pięć przelewów zewnętrznych za pośrednictwem serwisu internetowego. Przez pierwsze sześć miesięcy bank nie pobiera opłaty za korzystanie z platformy do prowadzenia księgowości. Od razu po otwarciu rachunku firma dostaje dostęp do dopuszczalnego salda debetowego w wysokości od 500 zł do 1000 zł, a po trzech miesiącach limit może wzrosnąć do 500 – 20 tys. zł.