W czasach, gdy otoczenie gospodarcze staje się coraz bardziej skomplikowane, społeczna odpowiedzialność biznesu zyskuje na znaczeniu. Firmy, które mają długoterminowe strategie, starają się uwzględniać szeroko rozumiany interes społeczny, budować pozytywne relacje z pracownikami i wpierać lokalną społeczność. Na dłuższą metę taka strategia zawsze procentuje.
„Rzeczpospolita" podobnie jak w roku ubiegłym zdecydowała się na nagrodzenie firm, które pozytywnie wyróżniają się w zakresie działalności prospołecznej. Są to: Audit and Tax Group, Deloitte Audyt, Ecovis System Rewident , EY Polska, Grupa Gumułka-Audyt, PRO Audit, KPMG i PwC.
Duża aktywność
Audytorzy przeprowadzają badania sprawozdań pro publico bono. W ten sposób pomagają fundacjom, placówkom opiekującym się nieuleczalnie chorymi oraz stowarzyszeniom na rzecz niepełnosprawnych.
Szerokim zakresem pomocy może się pochwalić m.in. EY. Prowadzi fundację, w której wolontariuszami są pracownicy i członkowie ich rodzin. Jej misją jest wspieranie rodzicielstwa zastępczego. Działania realizuje w ramach ponad 20 projektów w czterech obszarach: pomocy edukacyjnej, psychologicznej, wsparcia finansowo-rzeczowego i promocji rodzicielstwa zastępczego. Ponadto od prawie dziesięciu lat wspiera działania na rzecz poprawy funkcjonowania gospodarki, w szczególności sektora publicznego, poprzez program „Sprawne państwo". Promuje też polskich przedsiębiorców, organizując lokalną edycję międzynarodowego konkursu „EY Przedsiębiorca Roku". Warte odnotowania jest również zaangażowanie pracowników w działalność Fundacji Liderek Biznesu.
Sił na rozmaite inicjatywy nie szczędzi też KPMG. Od lat współpracuje z Fundacją Świętego Brata Alberta, angażuje się w organizację poczęstunku wigilijnego dla najuboższych oraz zakup paczek i upominków dla najmłodszych. Opiekuje się także domami dziecka i wspiera wydarzenia kulturalne.