Pokolenie Z w dobie AI a programy lojalnościowe

Czyli jak firmy mogą odnieść sukces dzięki generatywnej sztucznej inteligencji oraz pokoleniu Z.

Publikacja: 26.05.2024 21:00

Materiał partnera

Dlaczego dotarcie do młodych odbiorców z programem lojalnościowym jest tak istotne, szczególnie dzisiaj? Ponieważ to właśnie pokolenie Z kształtuje obecny rynek oraz panujące na nim trendy. I również to samo pokolenie tzw. cyfrowych tubylców określi ramy, w jakich generatywna sztuczna inteligencja naprawdę rozwinie rzeczywistość, w której funkcjonujemy.

Według Semrush aż 75 proc. firm obawia się, że w ciągu najbliższych pięciu lat może zniknąć z rynku, ponieważ nie nadąża za konkurencją i przestaje spełniać oczekiwania konsumentów pod względem korzystania z innowacyjnych rozwiązań. Jeżeli chcesz pozostać w grze, musisz zacząć postrzegać narzędzia oparte na AI nie jako abstrakcyjny wymysł dzisiejszego świata, lecz jako absolutną konieczność biznesową. Dotyczy to również programów lojalnościowych.

Pokolenie Z dominującym trendem rynkowym jutra, czyli czego oczekują „zetki”

Najstarsi przedstawiciele generacji Z mają obecnie około 27 lat i coraz silniej zaznaczają swoją obecność rynkową, stając się zapowiedzią nadchodzących zmian konsumenckich. Życie pokolenia Z definiuje cyfrowa rzeczywistość, a ich naturalnym środowiskiem są nowoczesne technologie.

Według raportu „Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej” zleconego przez MediaMarktSaturn Polska, ponad 66 proc. pokolenia Z chętnie korzysta z programów lojalnościowych podczas zakupów co najmniej raz w miesiącu lub częściej.

56 proc. klientów jest bardziej skłonnych do kupowania produktów danej marki, jeśli posiada ona nowoczesny program lojalnościowy.

Warunkiem dotarcia do „zetek” z programem lojalnościowym jest odpowiednie zrozumienie ich potrzeb oraz dostosowanie akcji promocyjnej do ich wartości i zachowań. W efekcie pojawia się zapotrzebowanie na coraz bardziej uniwersalne i spersonalizowane rozwiązania, a programy lojalnościowe stają się nieodłącznym elementem wszędzie tam, gdzie młodzi konsumenci angażują się w cenione przez siebie marki.

Dla generacji Z interakcja z zaawansowanymi systemami AI jest naturalna i oczekiwana. Programy lojalnościowe muszą więc dostosować się do tych zmian, aby przyciągnąć i utrzymać uwagę młodych, nowoczesnych klientów.

„Zetki” chcą czuć się wyjątkowe i doceniane przez marki, z którymi wchodzą w interakcje. Silniki oparte na AI analizują w czasie rzeczywistym ogromne ilości danych dotyczących klientów, ich zachowań zakupowych, preferencji czy historii interakcji z firmą. Nie jest to możliwe do osiągnięcia na tak dużą skalę nawet dla najbardziej kompetentnego zespołu menedżerów.

Na podstawie tak obszernych i precyzyjnie zebranych danych marki mogą teraz tworzyć spersonalizowane oferty, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań młodych odbiorców. Automatycznie przełoży się to na ich większą lojalność, a także sprawi, że poczują się bardziej związani z twoją firmą.

Dzięki dobrze zaplanowanemu programowi lojalnościowemu Motivation Direct twoja marka może szybciej wyciągać wnioski z prowadzonych akcji informacyjnych i promocyjnych, a także starannie dopasowywać swoją ofertę, akcję promocyjną czy komunikację marketingową. Musisz pamiętać, że to właśnie personalizację młodzi konsumenci nie tylko doceniają, ale wręcz jej od ciebie oczekują.

Pokolenie Z traktuje wygodę, która wiąże się z nowoczesną technologią, jako coś oczywistego. Jeżeli twoja firma chce rządzić w ich cyfrowym świecie, musisz zaoferować „zetkom” łatwość obsługi, interaktywność, grywalność, szybkość i bezproblemowe doświadczenia, najlepiej wszystko dostępne w smartfonie. Programy lojalnościowe będą coraz bardziej popularne, ponieważ młode pokolenie potrzebuje relacji opartych na obustronnym zaangażowaniu.

Najlepsza jest motywacja bezpośrednia

Marka Motivation Direct od lat buduje szeroko pojętą lojalność w biznesie. Jako część Grupy Ideo zajmuje się przygotowywaniem i wdrażaniem skutecznych rozwiązań w zakresie programów lojalnościowych i motywacyjnych. Do grona klientów Motivation Direct należą, m.in.: Blik, Mercedes-Benz, BNP Paribas czy Shell.

Materiał partnera

Materiał partnera

Dlaczego dotarcie do młodych odbiorców z programem lojalnościowym jest tak istotne, szczególnie dzisiaj? Ponieważ to właśnie pokolenie Z kształtuje obecny rynek oraz panujące na nim trendy. I również to samo pokolenie tzw. cyfrowych tubylców określi ramy, w jakich generatywna sztuczna inteligencja naprawdę rozwinie rzeczywistość, w której funkcjonujemy.

Pozostało 90% artykułu
Materiał partnera
Kluczowy element Tarczy Wschód na wyciągnięcie ręki
Dodatki
Planowanie ścieżki edukacyjnej to ważny krok w budowaniu kariery zawodowej
Dodatki
Lekarze, pielęgniarki, nauczyciele czy inżynierowie należą do zawodów mniej narażonych na zniknięcie
Dodatki
Zetki na rynku pracy
Materiał Promocyjny
Mapa drogowa do neutralności klimatycznej
Dodatki
Jeśli nie lekarski, to co?
Materiał partnera
Skuteczność event marketingu. Trudne i proste zarazem