Reklama

Marek Domagalski o wykorzystaniu wizerunku Karola Wojtyły w kampanii społecznej

Nie ma wolnoamerykanki w wykorzystywaniu wizerunku, ale nie ma też prawniczo jasnej sytuacji.

Aktualizacja: 25.03.2015 06:52 Publikacja: 24.03.2015 15:58

Marek Domagalski o wykorzystaniu wizerunku Karola Wojtyły w kampanii społecznej

Foto: rp.pl, Mateusz Adamski

Wykorzystanie wizerunku Jana Pawła II w garniturze i pod krawatem w kampanii społecznej intryguje. A to za sprawą Centrum Myśli Jana Pawła II, które rozpowszechniło, przynajmniej w Warszawie, plakat przypominający wyborczy bilboard – obok uśmiechniętego, młodego papieża umieszczono hasła: „Karol Wojtyła Twój kandydat w codziennych wyborach" i „Zawsze razem, nigdy przeciw sobie!".

Pierwsze skojarzenie jest polityczne, a nawet wyborcze... W końcu mamy kampanię prezydencką. Czy tego by chciał, czy za jego życia byłoby to możliwe? Chyba nie. I tu może się pojawić aspekt prawny.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Konsumenci
Jest opinia rzecznika generalnego TSUE ws. WIBOR-u. Wstrząśnie bankami?
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
W sądach pojawią się togi z białymi lub złotymi żabotami. Wiemy, kto je włoży
Sądy i trybunały
Rzecznik dyscyplinarny sędziów „na uchodźstwie”. Jak minister chce ominąć ustawę
Reklama
Reklama