Reklama

Firmy i konsumenci tracą optymizm

Nastroje polskich przedsiębiorców i konsumentów są najsłabsze od grudnia ub.r. Optymizmu ubywa jednak w całej niemal Europie.

Aktualizacja: 27.09.2018 12:43 Publikacja: 27.09.2018 11:51

Firmy i konsumenci tracą optymizm

Foto: 123rf.com

Europejski wskaźnik nastrojów (ESI), obliczany co miesiąc przez Komisję Europejską dla wszystkich państw UE na podstawie ankiety wśród gospodarstw domowych i menedżerów przedsiębiorstw, we wrześniu w Polsce zmalał do 107,7 pkt, ze 108,9 pkt w sierpniu.

To jego najniższy odczyt od grudnia 2017 r., ale nastroje polskich firm i konsumentów wciąż są zdecydowanie lepsze, niż średnio w minionych dwóch dekadach (97,6 pkt.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Dane gospodarcze
Fed obniża stopy procentowe. Do końca roku możliwe jeszcze dwa cięcia
Dane gospodarcze
Inflacja bazowa najniższa od 5,5 roku, również alternatywne miary inflacji w dół
Dane gospodarcze
GUS zrewidował inflację za sierpień w górę. Wciąż to jednak najmniej od dawna
Dane gospodarcze
Rosyjska stopa procentowa w dół. Ale wciąż jest bardzo wysoko
Dane gospodarcze
Czy Stany Zjednoczone zbliżyły się do recesji, czy to tylko spowolnienie?
Reklama
Reklama