Reklama

Firmy i konsumenci tracą optymizm

Nastroje polskich przedsiębiorców i konsumentów są najsłabsze od grudnia ub.r. Optymizmu ubywa jednak w całej niemal Europie.

Aktualizacja: 27.09.2018 12:43 Publikacja: 27.09.2018 11:51

Firmy i konsumenci tracą optymizm

Foto: 123rf.com

Europejski wskaźnik nastrojów (ESI), obliczany co miesiąc przez Komisję Europejską dla wszystkich państw UE na podstawie ankiety wśród gospodarstw domowych i menedżerów przedsiębiorstw, we wrześniu w Polsce zmalał do 107,7 pkt, ze 108,9 pkt w sierpniu.

To jego najniższy odczyt od grudnia 2017 r., ale nastroje polskich firm i konsumentów wciąż są zdecydowanie lepsze, niż średnio w minionych dwóch dekadach (97,6 pkt.).

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Dane gospodarcze
Agencja S&P utrzymała rating Polski oraz jego perspektywę
Dane gospodarcze
Polska gospodarka „w sam raz”. NBP pokazuje optymistyczny scenariusz do 2027 r.
Dane gospodarcze
Wzrost wynagrodzeń w polskiej gospodarce mocno hamuje. Tempo najniższe od 4,5 roku
Dane gospodarcze
Adam Glapiński nie wykluczył kolejnej obniżki stóp procentowych w grudniu
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Dane gospodarcze
Rada Polityki Pieniężnej ponownie obniżyła stopy procentowe w Polsce
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama