Firmy i konsumenci tracą optymizm

Nastroje polskich przedsiębiorców i konsumentów są najsłabsze od grudnia ub.r. Optymizmu ubywa jednak w całej niemal Europie.

Aktualizacja: 27.09.2018 12:43 Publikacja: 27.09.2018 11:51

Firmy i konsumenci tracą optymizm

Foto: 123rf.com

Europejski wskaźnik nastrojów (ESI), obliczany co miesiąc przez Komisję Europejską dla wszystkich państw UE na podstawie ankiety wśród gospodarstw domowych i menedżerów przedsiębiorstw, we wrześniu w Polsce zmalał do 107,7 pkt, ze 108,9 pkt w sierpniu.

To jego najniższy odczyt od grudnia 2017 r., ale nastroje polskich firm i konsumentów wciąż są zdecydowanie lepsze, niż średnio w minionych dwóch dekadach (97,6 pkt.).

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Dane gospodarcze
Moody’s obniża rating kredytowy USA. Zagrożenie dla gospodarki Trumpa
Dane gospodarcze
Inflacja bazowa w Polsce najniższa od ponad pięciu lat
Dane gospodarcze
Wzrost PKB Polski lekko przyhamował. Dane są symbolicznie lepsze
Dane gospodarcze
Inflacja w kwietniu w dół, ale mniej niż sądzono. GUS zrewidował dane
Dane gospodarcze
Brytyjski wzrost PKB najlepszy w G7