Reklama
Rozwiń

Firmy i konsumenci tracą optymizm

Nastroje polskich przedsiębiorców i konsumentów są najsłabsze od grudnia ub.r. Optymizmu ubywa jednak w całej niemal Europie.

Aktualizacja: 27.09.2018 12:43 Publikacja: 27.09.2018 11:51

Firmy i konsumenci tracą optymizm

Foto: 123rf.com

Europejski wskaźnik nastrojów (ESI), obliczany co miesiąc przez Komisję Europejską dla wszystkich państw UE na podstawie ankiety wśród gospodarstw domowych i menedżerów przedsiębiorstw, we wrześniu w Polsce zmalał do 107,7 pkt, ze 108,9 pkt w sierpniu.

To jego najniższy odczyt od grudnia 2017 r., ale nastroje polskich firm i konsumentów wciąż są zdecydowanie lepsze, niż średnio w minionych dwóch dekadach (97,6 pkt.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Dane gospodarcze
Niespodzianka. RPP obniżyła stopy procentowe
Dane gospodarcze
Jerome Powell wyjaśnia, dlaczego Fed nie chce obniżyć stóp procentowych
Dane gospodarcze
Amerykanie zaczęli mniej wydawać i więcej oszczędzać
Dane gospodarcze
Alarmujące pogorszenie nastrojów w polskim przemyśle. Fatalne dane o PMI
Dane gospodarcze
Wzrost inflacji wspiera jastrzębie w RPP