Będzie ok. 6,3 proc. wyższa niż w 2007 r. Kupimy nieco ponad 800 mln litrów tych produktów, prawie 4 proc. więcej niż rok wcześniej.
Euromonitor prognozuje, że popyt na colę będzie rósł w naszym kraju do 2011 roku. Kupimy wówczas 832,8 mln litrów coli, wydając na nią (przy założeniu, że jej ceny nie ulegną zmianie) 780,8 mln dol. W górę będzie szedł popyt zarówno na colę tradycyjną, jak i na napoje typu light.
[wyimek]Wydatki na colę będą rosły w naszy kraju do 2011 r. W kolejnych latach możliwy jest stopniowy spadek popytu. [/wyimek]
Stopniowy spadek popytu na colę może zacząć się w Polsce nie wcześniej niż za cztery lata. W 2012 r. wartość rynku może spaść do 775,5 mln dol. Na razie jednak producenci i dystrybutorzy chcą wykorzystać rosnącą popularność coli w naszym kraju. Wejście na polski rynek coli postanowił przyspieszyć Red Bull Polska, czołowy gracz na światowym rynku napojów energetycznych. Pierwsza cola pod marką Red Bull pojawi się na półkach naszych sklepów jeszcze w tym kwartale.
O umocnienie swojej pozycji zabiega także Cola-Cola, lider polskiego rynku coli. Wiosną tego roku firma wprowadziła na rynek colę zero, która nie zawiera cukru.