W przyszłym roku – przy założeniu, że ceny nie ulegną zmianie – wartość polskiego rynku tej żywności podniesie się do 311 mln euro. Dobra koniunktura potrwa na nim co najmniej do 2013 roku. Za pięć lat Polacy będą wydawać na mleko, kaszki i odżywki ponad 383 mln euro rocznie. W górę będzie szła także wielkość polskiego rynku dań dla niemowląt. W 2013 roku wyniesie ona ok. 51 tys. ton. Będzie to ponad 28 proc. więcej niż w tym roku.

Paweł Piątek, dyrektor marketingu w firmie Nutricia Polska, lidera rynku żywności dla najmłodszych, zwraca uwagę, że segment produktów dla niemowląt i dzieci już dziś zajmuje piąte miejsce wśród najszybciej rozwijających się branż oferujących dobra szybkozbywalne w Polsce. Powód? Zwiększa się świadomość rodziców. – Coraz częściej, zamiast podawać dzieciom dania dla dorosłych, sięgają po posiłki starannie przebadane – podkreśla Paweł Piątek. Rynek rozwija się również niejako sam z siebie – liczba urodzin jest coraz wyższa.

Popyt na dania dla najmłodszych rośnie nie tylko w Polsce, ale także w całym regionie. W tym roku wydatki na nie w Europie Wschodniej wyniosą ok. 1,54 mld euro. Za pięć lat ich wartość zwiększy się do niemal 2,3 mld euro.