Mobilne wersje serwisów takich jak Facebook w najbliższych latach będą jednym z głównych czynników stymulujących dynamiczny wzrost liczby internautów łączących się z siecią za pośrednictwem telefonów komórkowych.
607 mln użytkowników mobilnych społeczności w 2013 r. będzie stanowić, według prognozy eMarketera, 43 proc. wszystkich użytkowników mobilnego Internetu na świecie i 10,8 proc. wszystkich osób używających telefonów komórkowych.
– Liczby wyglądają imponująco. Jednak wykorzystanie tego potencjału w marketingu będzie wyzwaniem – skomentował Noah Elkin, starszy analityk eMarketera. Powodem jest m.in. przyzwyczajenie użytkowników do obecnego modelu mobilnych wersji najpopularniejszych serwisów – Facebooka i MySpace, dostępnych za darmo i pozbawionych reklam.
Według eMarketera największą szansą dla reklam w mobilnych serwisach społecznościowych jest ich zintegrowanie z usługami kontekstowymi, powiązanymi z lokalizacją użytkownika. Dzięki zintegrowaniu reklam z serwisami takimi jak Google Maps, które zawierają informacje o sklepach, punktach usługowych czy miejscach użyteczności publicznej, możliwe ma być skonstruowanie nieinwazyjnej oferty reklamowej dla serwisów społecznościowych.