W 2015 r. w tych czterech krajach wartość handlu elektronicznego wyniesie już 148,5 mld dol.

Obecnie liderem zakupów elektronicznych w Europie są Brytyjczycy. Po zsumowaniu ich wydatków w sieci oraz mieszkańców czterech wymienionych wcześniej państw Wielka Brytania odpowiada aż za ponad połowę wartości rynku.

Jednak, jak podaje w raporcie firma eMarketer, we Francji, Niemczech, Włoszech i Hiszpanii, e-zakupy rosną szybciej niż w Wielkiej Brytanii. Dlatego te kraje wspólnie już w 2013 r. pokonają ją pod względem wartości zakupów. Wielka Brytania pozostanie jednak jeszcze długo potentatem handlu elektronicznego w Europie. – We wspomnianych pięciu państwach w tym roku 118 mln ludzi będzie kupowało przez Internet. W 2015 r. ich liczba wzrośnie do 140 mln – podają analitycy eMarketera.

We Francji i Niemczech już ponad 70 proc. użytkowników Internetu także robi za jego pośrednictwem zakupy. Te dwa kraje firmom działającym online gwarantują także największą stabilność działania, choć szanse największego wzrostu obrotów są we Włoszech i Hiszpanii.

Niezależnie od tego już największe europejskie firmy handlowe w większości prowadzą sprzedaż internetową. Na kontynencie działają już także amerykańscy potentaci, tacy jak Apple, Amazon czy eBay. Jak zauważa eMarketer, do podobnego kroku szykują się kolejne firmy internetowe z tego kraju.