Aktualizacja: 05.05.2025 17:22 Publikacja: 25.07.2023 13:21
Foto: Adobe Stock
Lipiec przyniósł kolejny w tym roku wzrost wskaźnika nastrojów konsumenckich, który systematycznie zbliża się do dodatniego wyniku - podaje GfK, firma z grupy NIQ. Barometr Nastrojów Konsumenckich wyniósł w lipcu 2023 r. -3,4 i wzrósł o 3,3 jednostki w stosunku do poprzedniego miesiąca.
Firma podaje, że inflacja sprawiła, że mądre zarządzanie pieniędzmi stało się nawykiem polskich nabywców – część z nas przestała się obawiać, że nie poradzi sobie z rosnącymi wydatkami i presją cenową. Według GfK w lipcu 2023 r. swoją aktualną sytuację finansową Polacy oceniali lepiej niż jeszcze miesiąc wcześniej. Wynik, choć wciąż pozostaje na minusie, wzrósł aż o 8,3 jednostki mdm (wskaźnik -3 wobec -11,3 w czerwcu 2023 r.). W przyszłość konsumenci również spoglądali bardziej optymistycznie niż jeszcze miesiąc temu, co wpłynęło na wzrost wyniku o prawie 3 p.p. (średni wskaźnik wyniósł -1,6 wobec -4,5 w ubiegłym miesiącu).
W ciągu ostatnich pięciu lat liczba Polaków zmniejszyła się co najmniej o 700 tys. Ekonomiści przestrzegają, że...
PMI dla polskiego sektora przetwórczego wyniósł w kwietniu 50,2 pkt – podało S&P Global. Wskaźnik trzeci raz z r...
Osiem zakończonych w tym kwartale projektów jest warte 671 mln euro i przyniesie tysiąc miejsc pracy. PAIH niema...
Wzrost gospodarczy w USA gwałtownie zwolnił w ostatnim kwartale, ponieważ Donald Trump starał się wdrożyć agresy...
Rekordowa liczba Rosjan nie wierzy w podawane przez urząd statystyczny i bank centralny dane o poziomie inflacji...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas