Niemiecki rynek nadal pozostaje głównym partnerem polskiego eksportu

Udział Niemiec w naszym eksporcie stale rośnie. Słabnie sprzedaż w Europie Środkowo-Wschodniej i Rosji.

Publikacja: 14.03.2016 21:00

Foto: Fotorzepa, Mateusz Pawlak

Polski eksport dobrze zaczął kolejny rok. W styczniu wartość zagranicznej sprzedaży rodzimych firm wyniosła 13,88 mld euro. To o 1,5 proc. więcej niż w pierwszym miesiącu ubiegłego roku. Mamy także dodatnie saldo w handlu zagranicznym: jak podał w poniedziałek Główny Urząd Statystyczny, przy imporcie wartym niespełna 13,17 mld euro i nieznacznie mniejszym niż rok wcześniej wyniosło 717 mln euro.

Dobry wynik eksportu to efekt rosnącej sprzedaży w krajach rozwiniętych.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Dane gospodarcze
Nowe dane GUS. Nominalny PKB Polski podwoił się w niecałą dekadę
Dane gospodarcze
Ekonomiści Credit Agricole BP z najcelniejszym scenariuszem
Dane gospodarcze
Kiedy Fed może powrócić do obniżek stóp procentowych?
Dane gospodarcze
Prezes NBP Adam Glapiński: Wątpliwa kolejna obniżka stóp procentowych w czerwcu
Dane gospodarcze
Pośpieszne zakupy w USA w marcu. Powstał rekordowy deficyt bilansu handlowego