Reklama

Konsumenci w coraz gorszych nastrojach

Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK w kwietniu wyniósł -14,2 i spadł o 2,2 pkt. proc. w stosunku do marca. Gorzej oceniamy obecną i przyszłą sytuacją finansową – zarówno swojego budżetu, jak i całej gospodarki.

Publikacja: 28.04.2022 14:22

Konsumenci w coraz gorszych nastrojach

Foto: Bloomberg

GfK podaje, że wskaźnik nastrojów konsumenckich pomimo silnych negatywnych czynników, takich jak wojna w Ukrainie, rekordowa inflacja, czy stale rosnące stopy procentowe, nie zmienia się gwałtownie. Na rynku widać raczej umiarkowany pesymizm i chłodną kalkulację przyszłych wydatków.

Syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich, wyniósł w kwietniu br. -14,2 i spadł o 2,2 p.p. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Spadek to kontynuacja uśrednionego trendu z ostatniego półrocza.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Dane gospodarcze
Agencja S&P utrzymała rating Polski oraz jego perspektywę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Dane gospodarcze
Polska gospodarka „w sam raz”. NBP pokazuje optymistyczny scenariusz do 2027 r.
Dane gospodarcze
Wzrost wynagrodzeń w polskiej gospodarce mocno hamuje. Tempo najniższe od 4,5 roku
Dane gospodarcze
Adam Glapiński nie wykluczył kolejnej obniżki stóp procentowych w grudniu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Dane gospodarcze
Rada Polityki Pieniężnej ponownie obniżyła stopy procentowe w Polsce
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama