"Konsumenci myślą bardziej optymistycznie zarówno o sytuacji gospodarczej kraju, jak i o własnych finansach. Świadczą o tym lepsze oceny klimatu gospodarczego oraz skłonności do zakupów. Niemniej jednak nadal jest wśród nas więcej osób pesymistycznie oceniających sytuację, niż oceniających ją optymistycznie" - głosi komunikat Ipsos.

Wskaźnik ocen klimatu gospodarczego poprawił się o 5 punktów do 76,5 punkta, a poprawę nastrojów dotyczących spraw kraju można było zaobserwować zwłaszcza pośród mieszkańców dużych miast oraz osób niepracujących: studentów, uczniów i rencistów.

Z kolei skłonność do zakupów wzrosła także o 5 punktów do 98 punktów, podał instytut.

WOK może przybierać wartości z przedziału 0-200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 8 a 14 stycznia 2010 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1009 Polaków, którzy ukończyli 15 lat. Granica 100 punktów odpowiada poziomowi, w którym odsetek optymistów równoważy się z liczbą pesymistów.