Będzie o ponad 15 proc. wyższa niż w ubiegłym roku. W tym roku wydatki polskich rodziców na kaszki, mleko, odżywki i dania gotowe dla niemowląt zwiększą się o niemal 4 proc., do ok. 1,05 mld zł.
Według analityków Euromonitora wielkość tego rynku ma wynieść w 2010 r. 211,3 tys. ton. W 2009 r. była ona o niemal 5 proc. mniejsza. W 2012 r. Polacy kupią 232,8 tys. ton produktów dla najmłodszych.
Tymczasem według firmy badawczej Nielsen w 2009 r. wartość polskiego rynku żywności dla niemowląt urosła o 12 proc. do ok. 950 mln zł. W ubiegłym roku dynamikę na tym poziomie odnotowały także produkty dla niemowląt sprzedawane pod marką Nestle, która zajmuje drugie miejsce na rynku w Polsce. W Nestle Polska spodziewają się, że popyt na żywność dla niemowląt będzie rósł w tym roku szybciej, niż prognozuje Euromonitor. Według nich wzrost, w ujęciu wartościowym, wyniesie ok. 8 proc.
– Rynek będzie się nadal rozwijał, także za sprawą czynników demograficznych – uważa Małgorzata Kołodrub, kierownik ds. komunikacji Nutricia Polska, lidera rynku dla niemowląt. Według Euromonitora można założyć, że w 2014 r. wskaźnik urodzeń wyniesie 10,3 na tysiąc mieszkańców. W 2008 r. był on na poziomie 9,8, a w 2003 r. wyniósł 2,2.
Spodziewając się rozwoju rynku, należąca do koncernu Danone Nutricia zainwestuje ok. 14 mln zł w przebudowę wydziału odżywek sypkich w zakładzie w Opolu.