Według analityków instytutu popyt na wodę, napoje i soki będzie się zwiększał w naszym kraju także w kolejnych latach. W 2009 r. polscy konsumenci przeznaczą na nie (przy założeniu, że ceny nie ulegną zmianie) 3,5 mld euro. Do 2011 r. wartość polskiego rynku napojów bezalkoholowych zwiększy się do 4 mld euro.
W Euromonitorze uważają, że rosnące zapotrzebowanie na soki i wodę związane jest z modą na zdrowe odżywianie. W najbliższych latach będziemy kupować coraz więcej napojów funkcjonalnych, czyli pozytywnie wpływających na organizm. Polacy zwiększą także wydatki na gotowe do spożycia (z ang. RTD) napoje kawowe i herbaciane.
W najbliższych latach popyt na napoje bez procentów będzie się zwiększał nie tylko w Polsce. Według najnowszego raportu firmy Zenith International do 2012 r. ich spożycie na świecie zwiększy się do 675 mld litrów. Na mieszkańca globu przypadnie wówczas 95 litrów. W 2007 r. sprzedaż soków, wody i napojów wniosła na świecie 552 mld litrów. Była o 3,9 proc. wyższa niż rok wcześniej.
W 2007 r. popyt na bezalkoholowe napoje rósł najszybciej w Europie Wschodniej (o 9,8 proc.). W czołówce były także: Afryka (7,1 proc.) oraz Azja i kraje rejonu Pacyfiku (6,9 proc.). W Europie Zachodniej ich sprzedaż zwiększyła się tylko o 0,1 proc.